Най-важните потребителски тенденции през 2012 г.

Най-важните потребителски тенденции през 2012 г.

Кои са катализаторите на потребителските нагласи в днешно време? Какво задвижва търсенето в свят, в който спестовността отново се превърна в основна житейска ценност?

Компанията Euromonitor International състави списък с 10-те основни тенденции, които ще повлияят на потребителски нагласи през настоящата година.

1. Разрастващата се урбанизация

Силната миграция към градовете, която води до микс от различни нагласи и предпочитания - с акцент върху стил, високи технологии и комфорт – ражда нови културни течения. Те, своя страна провокират новаторски подходи на брандовете, фокусирани най-вече върху предоставянето на нови, ярки впечатления на потребителите. Euromonitor International прогнозира, че през 2012 г. градското население на планетата ще достигне 3,7 млрд. души като при това ще нараства не само количеството на жителите в мегаполисите, а и в по-малките градове.

2. Настъплението на будната гражданска съвест

Сега в центъра на вниманието са протестите - както онлайн, така и офлайн - тенденция, която потиква марките да разработват иновационни подходи, в унисон с потребностите на всички, които не са безразлични към социалните проблеми.

3. Направи си сам

През 2012 г. състоянието на потребителя се определя не само от това, което консумира. Финансовата нестабилност стимулира необходимостта от по-голяма отговорност към начина на живот и персоналния имидж. В тази ситуация повече внимание вече се отделя на нематериалните "компоненти на статуса", като полезните навиците, грижата за околната среда, щедростта, способността да общуваш и поддържаш връзка с другите.

4. Апетитът в развиващите се страни

През 2012 г. милиони купувачи от развиващите се страни ще започнат да консумират още повече. Повечето от тях вече се учат как да използват кредитните системи и все по-масово пазаруват с кредитни карти. В същото време стоките-менте продължават да привличат вниманието на потребителите в развиващите се икономики, защото благодарение на този пазар, присъства широка гама от „модни” продукти, които са по джоба на голяма част от местните потребители.

5. "Зеленото" - все по-модерно

Към днешна дата идеята за икономично и отговорно използване на природните ресурси минава като червена линия през всички технически иновации и съюзът между „е”кономичността и устойчивото развитие процъфтява както никога досега.

6. Риалити културата

Нестихващата вълна на риалити проекти и програми продължава да привлича многомилионна аудитория и да влияе върху масовото съзнание. Консуматорите на този тип култура пък постоянно споделят своите впечатления с обкръжението си, а и в социалните мрежи. Без дори да го забелязват, под влиянието на медийните продукти, масите променят потребителските си навици.

7. Вселената на смартфоните

Според Euromonitor International, годишните приходи от продажби на смартфони са скочили от 8,4 милиарда долара през 2005 година до 83,1 милиарда през 2010 г., особено след като през 2009 г. Китай се превърна в най-големия вътрешен пазар за продажби на това устройство, изпреварвайки САЩ. Според повечето прогнози тази година продажбите на смартфони ще отбележат невиждан връх с приходи от 137.4 млрд. долара. За много от потребителите в развитите икономики, преносимите персонални компютри минават на заден план, защото смартфони разполагат с всички насъщни основни функции - чрез тях можете да се свържете онлайн или пък да гледате телевизия, практически навсякъде.

8. Сблъсъкът между технологии и традиционализъм

И през тази година технологиите все по-масово ще навлизат в живота ни. Тенденцията ще се запази: мигновено ще „поглъщаме” всичко ново, което се появи на пазара. Дотолкова сме навлезли в технологичното пространство, че мобилността вече не е толкова наличието на набор от високотехнологични устройства, колкото общ информационен „облак”, който всички създаваме чрез присъствието си в глобалната мрежа. Това, разбира се, провокира надигаща се и набираща скорост вълна от съпротива: множаща се армия от потребители се възмущава на висок глас срещу прекалената ни зависимост от технологиите, виртуалния живот и принудителният арест пред морето от екрани, което ни залива отвсякъде. Но тези две открояващи се течения - технологично и традиционно могат да се комбинират, като подобен микс оказва много положителен ефект върху покупателните навици. Например, китайският електронен магазин Taobao открива в Пекин мебелен магазин, където посетителите могат реално да разгледат предложенията от интернет платформата и да оценят качествата им, за да избегнат евентуални заблуди при онлайн поръчка.

 9. Младежите - бъдеще непредсказуемо

Младите потребители са на прага на нова, съвсем различна и силно непредсказуема реалност по отношение на своите нужди, работни нагласи и ролеви модели в живота и професионалната си реализация. Определено, те демонстрират много по-различен вкус и стремеж да опитат или получат нещо ново – ниша, към която се ориентират все повече фирми.

 10. Грижата за добрата форма

 Тази година ще се възобнови стабилно една „позанемарена” в годините на кризата тенденция в сферата на лайфстайла. Хората отново ще се обърнат към темата за здравословния начин на живот, ще започнат да полагат повече грижи за външния си вид, добрата си форма, битката с излишните килограми и активното дълголетие, което по мнението на мнозина експерти е и един от съществените белези на преодоляването на персоналното усещане за криза. Според резултатите от годишното изследване на Еuromonitor International за 2011 г. през изминалата година, респондентите от цял свят посочват доброто здраве като един от най-важните фактори за лично щастие.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ