Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-големите пиар катастрофи на 2012 г.
От корпоративни социални провали до скандални разкрития, 2012 г. се отчете като поредната, пълна с пиар катастрофи година. Някои от гафовете на връзките с обществеността се дължаха на типични грешки от страна на фирмите. Други бяха уникални, присъщи за дигиталната епоха - днес е достатъчно служител на компанията да пусне грешно послание в Twitter, за да докара целия бизнес до „damage control”. Business Insider състави резюме на някои от най-лошите пиар провали на годината. Ето кои са.
*Компанията Kitchen Aid обяви в Twitter смъртта на бабата на Барак Обама. По време на кандидат-президентските дебати в САЩ тя изпрати до всичките си 24 хиляди последователи в социалната мрежа следния текст „Бабата на Обама дори знаеше, че ще стане лошо. Тя почина 3 дни преди той да стане президент. #nbcpolitics". Незабавно след като публикува текста, фирмата го изтри и се извини. После излезе с публично признание, че това е била безвкусна шега и обяви, че написаното по никакъв начин не пресъздава ценностите й като компания. Както и че „този човек вече не пише в Twitter за нас“.
*American Apperal използва урагана Санди в рекламата си. Хората се разгневиха, когато модната марка излъчи кампания с името на бурята, която причини смъртта на над 100 души и остави над 8 милиона без електричество. Продавачът на дребно предложи 20% отстъпка на продажбите в сайта си „в случай, че сте отегчени по време на бурята“. Мотото бе „Sandysale”. Стратегията му след това бе да игнорира пиар катастрофата и да не се извинява. Gap, за сметка на него, предложи подобно Санди-намаление и след това се извини.
*Списание NRA публикува безчувствена информация в Twitter след престрелката в американския град Аурора. Часове след като американската нация научи за трагивния инцидент, в който бяха застреляни 12 души по време на прожекция на последния филм за Батман, изданието написа в сайта за комуникация „Добро утро, стрелци! Честит петък! Някакви планове за уикенда?“. Три часа по-късно съобщението бе премахнато. Оказа се, че администратор на страницата, който не бил наясно със събитията в Колорадо, е написал коментара изцяло извън контекста на трагичните събития. Пиар урок: внимавайте с предварително заредените съобщения в социалните мрежи.
*Картите на Apple бяха толкова лоши, че изпълнителният й директор поднесе публично извинение. Когато компанията прекрати употребата на Google Maps от новия й iPhone, потребителите бяха загрижени. Новите й карти бяха пълни с грешки. Дори не включваха линиите на градския транспорт в градовете на САЩ. В извинението си Тим Кук препоръча на потребителите да посетят Bing, MapQuest, Nokia или сайта на Google. Няколко месеца по-късно продуктовият мениджър, който ръководеше екипа по изработването на картите в Apple, бе уволнен.
*Интернет разобличи служител на Burger King, заснет да стои с обувките си върху куп маруля. Снимаката мъжът публикувал сам като „забавна идея“ в сайта 4Chan. Незабавно бе уволнен.
*Служител на Taco Bell публикува в Twitter своя снимка, в която, о, ужас, уринира върху чиния начос. Работникът бе от американския щат Индиана. В публикацията си уверил хората, че съдържанието на чинията така и така щяло да бъде изхвърлено. Компанията регира на кризата като веднага го уволни.
* Президентът на Chick-fil-A заклейми гей браковете. В телевизионното предаване „Шоуто на Кен Колман“ той заяви: „Моля се Бог да се смили над поколението ни, което има толкова горда, арогантна гледна точка да си мисли, че имаме смелостта да определяме кое е важно за брака“. Изявлението му доведе до масови протести в САЩ. Някои го подкрепиха, други бяха яростно против. Граждани го бойкотираха. Гей двойки се целуваха в магазини от веригата на компанията. Американски кметове заплашиха да забранят бизнеса й на територията на управляваните от тях общини. (Което те по закон всъщност имат право да сторят.)
*Гафът на ABC News. През март новинарската мрежа пусна серия от предавания, които съобщават за съставка в хамбургерите, наречена „розова слуз“ - механично отделен и дезинфекциран телешки продукт, официално определян като „крехко, добре обработено месо“. Хората в САЩ започнаха да правят петиции, с които призоваваха супермаркетите, училищата и ресторантите да спрат да продават продукта, въпреки че поредица от експерти заявиха, че е безопасен. Тази пиар криза доведе до масови съкращения. Производителят BPI накрая заведе дело срещу ABC News за 1,2 милиарда долара. Претенцията бе, че са били отправени около 200 погрешни, заблуждаващи и клеветнически твърдения за продукта.
*Кампания на McDonald's в Twitter излезе извън контрол. През януари гигантът на хамбургерите инициира кампания в Twitter под знака #McDStories. В нея призова потребителите да споделят най-доброто си преживяване, свързано с марката. Проблемът дойде от това, че хората започнаха да разказват хорър истории. Например как са намерили нокът от човешки пръст в своя биг мак. Или как са били хоспитализирани заради хранително натравяне след като са яли в McDonald's през 1989 г.От компанията нямаше как да контролират кой какво пише в социалната мрежа. Затова всички тези супервредни за имдижа й истории продължиха да се излъчват под хаштага й.
*Университетът „Пен Стейт“ опита да прикрие тежък скандал, свързан с негов футболен асистент. Асистентът на име Джери Сандъски бе обвинен и по-късно признат за виновен в множество злоупотреби с деца докато е работил в учебната институция. Въпреки че разкритията бяха направени през 2011 г., университетът ги отричаше до тази година.Някои от големите му спонсори оттеглиха подкрепата си от спортната му програма.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.