Най-добрите зелени марки в света

Най-добрите зелени марки в света

Една от най-големите консултантски компании в областта на брандирането – Interbrand* – състави тазгодишната си класация на най-добрите зелени марки в света.

По традиция Interbrand съставя класацията Best Global Green Brands на базата на анализа на публичната информация за устойчивото развитие. В най-новия списък са анализирани 3000 големи компании от цеия свят, които имат присъствие в много, различни държави. Целта: Да бъде установено доколко зелените марки създават стойност.

В изготвянето на класацията е използвана специално разработена методология за измерване на екологичното представяне на марките, създадена от Deloitte. Всяка компания поличава оценка по 82 показателя.

Топ 10 на класацията за 2011 г. изглежда така:


Последната графа “Gap” в таблицата показва покачването или спада на резултата в оценката на марката спрямо миналата година.

Начело, както става ясно е Toyota

Toyota отдавна е силен изпълнител по отношение на екологичната й политика и възприятията на тази политика от страна на потребителите, гласи коментарът към резултатите. Доброто й постижение се дължи на модела й Prius, който навсякъде по света стана синоним на хибриден автомобил. Освен това компанията положи усилия през 2010 г. да разшири разработването на еко автомобили съвмесно с Tesla. Зелени инициативи се провеждат на вътрешно корпоративно ниво в компанията и във връзка с управлението й още от 1992 г. Фокусът върху зелените подобрения доведе до солидно количество спестени вода, енергия, отпадъци и вредни емисии.

На второ място е

3M, която адаптира екологична политика. Мултинационалният конгломерат получава висока оценка заради успешното управление на енергията в него, както и заради умението да бъде обвързана екологичната кауза с паричните и непаричните политики за всички служители. Освен това лабораторията за научни изследвания на компанията открива различни заместители на петролните полимери под формата на възобновяеми източници.

Трета е

Siemens. Зелените й сгради пестят средно 23 кил. кв/ч годишно. Тази марка регистрира най-висок резултат на оперативно ниво. Освен това в последните години добивът на възобновяема енергия на компанията я постави в позицията на индустриален лидер сред компаниите с екологични практики в дългосрочен план.

След първите 10, останалите марки в класацията с 50-те най-добри зелени марки в света са: Huyndai, BMW, Apple, Danone, Loreal, Mercedes-Benz, Nike, Sony, IBM, Ford (20. място), Allianz, Nokia, Adidas, Ecomagination, Samsung, Intel, Coca-Cola, Canon, Pepsi, Microsoft (30. място), Xerox, Phillips, Shell, Caterpillar, Compbell’s, Kellog’s, AVON, SAP, IKEA, Santander (40. място), AXA, Starbucks, Nintendo, Credit Suisse, McDonald’s, Citi Group, Barclays, HSBC, UPS и Accenture (50. място).

Пълният списък Топ 50 можете да видите тук

--------------------------------------------------------------------------------------------

*Interbrand e подразделение на глобалната консултантска фирма Omnicom, която се занимава с широк набор от брандинг услуги, включително анализи, изготвяне на стратегии, оценяване, корпоративен дизайн, избор на име, дигитален маркетинг. Има 40 офиса в 25 държави.

През последните 10 г. Interbrand разработи иновативни практики за корпоративна социална отговорност. Тя съветва различните марки от GE до Fairtrade как да приложат идеята за отговорността към обещанията на марките си. „Имаме предвид, че тази отговорност не е само „добра практика”, а „умна практика”, с ползи, които значително надхвърлят рисковете й”, обясняват в сайта на компанията.

Според Interbrand от всички норми на корпоративната отговорност зелените инициативи са сред най-ценните и най-лесно заявените. Въпреки това те са едни от най-трудно изпълнимите, защото все повече организации и потребители успяват да разграничават екологичните обещания на компаниите от фактическото им изпълнение. Една от причините е, че интернет и социалните мрежи определят предварителното решение за покупка. Например Nokia продължително време беше нареждана на високи позиции по отношение на изпълнението на зелените й обещания, но все пак изостава от конкуренцията заради начина, по който потребителите възприемат усилията й.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ