Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошите продуктови провали на всички времена VII
Непрофесионално брандиране. Технически дефекти. Сляпо следване на конкуренцията. Това са част от причините за провалите на нови продукти на някои от най-големите и успешни компании в света.
За тях разказва поредица на американската изследователска корпорация 24/7 Wall. St. Нейните авториса проследили най-големите продуктови неуспехи на американския пазар от 1950 г. насам, като включили в наблюдението си само компании, които в годината на представяне на продукта, провалил се впоследствие, били в рейтинга Fortune 500.
В тази поредица ви разказваме за тези знайни и незнайни случаи на провалени иновации и бранд сгромолясване, което остава в историята.
И още:
През 1979 г. американският гигант за масова козметика и препарати Procter & Gamble (P&G) представил „шампоан, с докосване на кисело мляко”. Вероятно самото определение на продукта е предрекло неуспеха му, но все пак, историята продължила така.
В годината на представяне P&G била голяма и мощна в САЩ, с бизнес приходи от 8.1 млрд. долара. За киселото мляко (йогурт) и другите млечни продукти се знаело, че може да бъдат полезни за косата. Много компании акцентирали върху естествените им съставки през 70-те години, за да отговорят на масовото движение на времето за „завръщане към природата”. P&G решила да не остане назад.
По това време било често срещано шампоаните да съдържат естествени съставки като мед, билки, плодове. Затова Clairol – подразделение на P&G, представила шампоана си Touch of Yogurt. Хората обаче не реагирали. Те били свикнали да асоциират киселото мляко с храните и го смятали най-вече за продукт за ядене, не за козметика. Шампоанът ги объркал. Възникнали много случаи, в които потребители опитвали да се хранят с шампоана и им прилошавало в резултат.
Още по-изненадващо е, че Touch of Yogurt не бил първият провален козметичен продукт на Clairol „на млечна основа”. Три години по-рано компанията опитала да представи на пазара друг шампоан на име Look of Buttermilk (с вид на маслено мляко – англ.ез.), но той се продавал много слабо.
Вече няма такива шампоани на американския пазар.
Вижте и: Най-лошите продуктови провали на всички времена
Най-лошите продуктови провали на всички времена II
Най-лошите продуктови провали на всички времена III
Най-лошите продуктови провали на всички времена VI
Най-лошите продуктови провали на всички времена V
Най-лошите продуктови провали на всички времена IV
Утре очаквайте следващата история от поредицата!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.