Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-лошите продуктови провали на всички времена VIII
Много продукти на големи компании събират внимание в първите месеци, след като са пуснати на пазара, заради потребителското любопитство. Защото хората са чули от реклама, че има нещо ново от познатата компания за продажба на дребно и искат да го изпробват. Какво се случва обаче, ако промотираният като нов продукт се окаже твърде сходен със стария? Или пък когато етикетът "по-здравословен" не звучи логично?
Продуктов провал.
За такъв случай разказва този епизод от поредицата ни с най-големите продуктови провали на всички времена. Тя е съставена от селекция на американската компания от Делауер 24/7 Wall. St. Нейните наблюдатели разглеждали множество продуктови неуспехи на най-големите компании в САЩ от 1950 г. насам и селектирали историите, за които ви разказваме в поредицата.
Случаят в този епизод е следният.
През 1992 г. PepsiCo. представила напитката Crystal Pepsi. По това време бизнес приходите й били 19,8 млрд. долара.
Компанията опитала с тази напитка да навлезе в процъфтяващия в началото на 90-те години пазар на „напитките от ново поколение” – по-малко вредни, с по-малко калории. Crystal Pepsi била безкофеинова, диетична кола. Pepsi вложила 40 милиона долара да я рекламира като здравословен и чист от вредни съставки продукт. Дори използвала в рекламната си кампания по телевизията хитовата песен Right Now на Van Halen, за което добре си платила. Изследвания на пазара дали на Crystal Pepsi толкова позитивно очакване, че Coca-Cola подставила нова напитка – Tab Clear, за да отговори на напора на конкуренцията.
Продажбите на Pepsi Crystal в първата година вървели добре и възлезли на около 470 милиона долара. Много от покупките на напитката обаче били направени най-вече от любопитство.
Накрая се оказало, че болшинството от хората в Щатите по това време не били много убедени, че едно безалкохолно на Pepsi може да бъде "по-здравословно". Освен това мнозина сред тях очаквали по-тъмна газирана напитка. Друго, което намалило популярността на Crystal Pepsi било, че много от потребителите я намирали на вкус същата като оригиналната Pepsi.
Следващата история от поредицата очаквайте утре!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.