Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-предпочитаните автомобилни цветове в света
Следващия път, щом попаднете в задръстване, се огледайте. Може да ви се стори, че няма цветово разнообразие сред автомобилите около вас. Че са предимно черни, сиви или бели.
В последните 5 години консервативните цветове са водещ избор при закупуването на автомобили. "Естествената окраска на индустриалния град", без крещящи тонове, доминира клиентския избор. Това има отношение към маркетинга, посочва в материал Adweek.
Кой е най-предпочитаният цвят за автомобили в света? Според ново изследване на компанията Axalta Coating Systems, това е белият. В него са оцветени 29% от всички коли в света, твърди тя. В Северна Америка 25% от автомобилите по пътищата са бели. Черното е вторият глобално най-избиран цвят - 19% от колите по света са черни, твърдят авторите на проучването. Данни от миналата година на компанията PPG посочват подобни изводи. В Щатите бялото, черното и сивото са най-избирани. Такива са, съответно, 23%, 18%, 16% от моторните превозни средства.
Защо? Със сигурност причината не е липса на възможности за избор. През 2016 г., например, само колата Ford Explorer е била предлагана на пазара в 10 различни цвята, включително в нюансите "карибско" и "син деним". Въпреки това, повечето клиенти са предпочитали да се обръщат към бялото. Според Джейн Харингтън от PPG, едно от обясненията може да бъде, че хората искат да се разграничат от "секси" цветовете в рекламите на автомобилните марки.
"Много пъти един клиент може да е виждал сиво-оранжевото в една реклама или на билборд, но вече в момента, когато той се намира при търговеца и прави тази скъпа покупка, е много по-консервативен. Мисли си "Мога ли наистина да имам кола с такъв цвят 5 години?", казва Харингтън.
Популярността на сивото и сребристото сред автомобилите поне в Америка е приписвана на любовта към технологиите. Към смартфоните им и лаптопите. В луксозния сегмент сивото обхваща 20% от най-купуваните коли, според PPG.
Напоследък колите в необичайните цветове се правят по специална поръчка. Купувачите, които ги искат, трябва да чакат, а това за мнозина е най-трудната част. Освен това, повечето производители разполагат с коли в 8, до 10 цвята, но при експерименти е доказвано, че хора посещават търговците центрове на автомобилни марки и след това споделят "Мисля, че видях само 5 цвята".
Изборът на цвят на колата може да има общо и с плановете на клиента за бъдещето. Най-младите, например, може да планират да продадат автомобила в някакъв момент и цветът ще повлияе на цената. Според доклад от 2012 г. на The Car Connection, "ако не купите бяло, сребърно или черно... рискувате по-бавна продажба".
Освен това, изборът на цвят има връзка и с настроението на нацията. През 2008 г., точно след началото на голямата финансова криза, CNW Marketing Research прави изследване сред 1900 американски водачи. Оказва се, че самоувереността на шофьорите е спаднала, а тя има отношение към избора им на цвят на колата. Изследването е показало, че шофьорите на бели автомобили имат "средна" степен на увереност в себе си, а тези на черна - 14,6% по-висока самоувереност от средната.
Сега, след като състоянието на икономиката на САЩ се подобрява, по-светлите цветове са на мода. Сребристото и сивото са с намаляваща популярност - от 7% за последните две години. Ярките цветове като оранжевото, тропичско зеленото, червеното, видовете синьо, които често присъстват в рекламата, сега вече се включват по-активно на пътя, показвайки собственик с характер. Но променята към повече такива е бавна, защото в последните 5 години, глобално, хората избират по-консервстивните окраски.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Има ли заговор за свалянето на британския премиер Киър Стармър?
Политика |Военноморските сили на САЩ струпаха в Карибския регион 11 военни корба срещу наротрафика
Свят |„Булгаргаз“ предлага намаление на цената на природния газ с близо 1 на сто за декември
България |Финансовият сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |Инвеститорът Майкъл Бъри обвини AI хиперскейлърите в изкуствено надуване на печалбите
Свят |Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Мениджър на годината 2025 |Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Спорт |Борисов: Имаме име за особен управител в "Лукойл", чакаме Радев да се произнесе
България |За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Свят |Германия ще предостави допълнителни 40 млн. евро зимна помощ на Украйна
Свят |Международен екип от учени откри на границата между Албания и Гърция най-голямата паяжина в света
Наука и Здраве |Има ли връзка между успеха и щастието?
Техники за успех |Енергийният министър: България има бензин за половин година и дизел за четири месеца
Енергетика |ADVERTORIAL
Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Университетът на професионалния живот: Как Нестле изгражда култура, в която растежът е ежедневие
Коментари
Няма въведени кометари.