Най-честите маркетинг грешки на предприемачите

Най-честите маркетинг грешки на предприемачите

Мнозина сред предприемачите, стартирали свой малък бизнес, или сред управителите на малки фирми на пазара, не разполагат с бюджет за маркетинг и пари за консултации как чрез кампании и пиар да разширят потребителската си база. Някои от тях погрешно не предприемат никакви маркетингови активности. Други го правят, но често се случва да грешат. 

За съжаление, не всички грешки са минимални и незначителни. Някои от тях могат да навредят на бизнеса в дългосрочен план, посочва списание Entrepreneur. Най-вредните от тези грешки са онези, които не са очевидни. Да публикуваш в социална мрежа или своя сайт погрешна информация с рекламна цел е поправимо - все пак може да се коригира, а още по-добре ако може да стане бързо. Но има и грешки които показват фундаментално неразбиране на маркетинга. Ето някои от тях, които са особено често срещани. 

Да игнорираш марката. Да се опитваш да продаваш продуктите или услугите си на пазара без да имаш марка е като да пробваш да организираш купон без да дадеш адрес на поканените. Марката служи като основа за идентичността на бизнеса. С нея трябва да го асоциират новите ви и досегашни клиенти. Тя трябва да подчертава и информира за всичко, което се опитвате да направите на пазара с присъствието си. Трябва да присъства навсякъде - от сайта ви, през снимките които публикувате във Facebook, до рекламните ви банери. Когато хората видят бранда ви или логото, те разбират стила ви на говорене и областта от познания които имате. Създават си мнение за определени черти на бизнеса ви. 

Маркетинг до всички. Твърде много собственици на малък бизнес правят този твърде опростен избор - да се опитват да се рекламират и представят пред всякакви хора по еднакъв начин, да не разбират че публиката се състои от групи, които трябва да бъдат отделно достигнати. "Всички" е най-голямата възможна публика, така че тя предлага най-голямата възможна възвръщаемост на инвестицията в реклама, нали? Редица хора мислят така, но това е грешка. Дори да можехте по някакъв начин да използвате един набор от платформи, за да изпратите специфично съобщение довсички на света, това съобщение би било твърде общо. То няма да предложи стойност на хората, заради което те да го запомнят. Вместо това, за да се отличите, бъдете уникални. За да създадете впечатление, изпращайте послания, които се отнсят до публиката. 

Да правиш предварителни изводи за аудиторията. Има и някои предприемачи и бизнес хора, които разбират че не може да се създава съобщение за обща публика, че то трябва да е специфично, но пак грешат като си правят предварителни заключения за целевата си публика. Правят го, вместо да съберат данни и изследвания в подкрепа или отрицание на представите им. Например, считат, че мъжете след 40-годишна възраст биха се доверили на реклама, озвучена от солиден мъжки глас на професионалист, които им съобщава директно пряка практична информация. Често обаче това не е така - тази публика от мъжкия пол би харесала по-разговорен тон в рекламата и чувство за хумор. По правило трябва да подлагате на съмнение всяко предварително заключение което си правите. Не вземате маркетинговите си решения заради начина, по който вие си мислите че нещата работят, а за да спечели бизнесът от тях. Данните са единственият път за успех. 

Твърде много пари, похарчени за маркетинг, или твърде малко. Успешната инвестиция в маркетинговата кампания налага внимателен баланс. Влагането на големи суми в реклама преди да сте опознали задълбочено таргет аудиторията ви, може да създаде загуби. От друга страна, инвестирането на твърде малки суми ще ви донесе малки резултати и малко данни, за да си оформите значими за вас самите заключения за потребителите ви. 

Да не експериментираш. Маркетингът не е игра с прицел и изстрел, каквато понякога ни се иска да бъде. Тя означава да поставиш свои очаквания и да ги промениш, ако е нужно. Единственият начин да станеш по-добър е като експериментираш. Като използваш различни инструменти и стратегии, за да разбереш какво работи при теб лично, защото всеки бизнес е в уникална ползиция и няма единна маркетингова формула, която работи за всички. А дори и настоящите активности да работят, ако не експериментира бизнесът, няма как този маркетинг да се подобри. Никога не отписвайте стратегия освен ако нямате данни, които изрично посочват, че тя е неефективна, и никога не отказвайте възможност да научите нещо повече за бранда си и клиентите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ