Накъде гледа Facebook?

Накъде гледа Facebook?

Отдавна се знае за интереса на създателя на Facebook Марк Зукърбърг към Китай - младият Зук е известен със способностите си да говори китайски език. Втората по големина икономика на света съдържа колосален потенциал на интернет потребление (и рекламно финансиране), въпреки че по отношение на онлайн услугите е обслужвана от местни компании. 

Наскоро главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг изнесе реч пред завършващи студенти на университета "Цинхуа" в Пекин, обръщайки се към тях с "бъдещите лидери не само на Китай, но и глобално". Азия обаче не е единственото място с бизнес потенциал според Facebook, която, впрочем, се издържа от рекламни приходи. Зукърбърг знае това и той гледа картата на света. В момента над 52% от рекламните приходи на компанията му идват от източници извън САЩ.

Къде може да има развитие? 

Африка, е отговорът за Facebook, според материал в Business Insider. Американският бизнес сайт съобщава, че най-голямата социална мрежа е открила първия си офис на континента - в Йоханесбург. Facebook ще бъде представена официално от Нуну Нтшингила-Нйеке - изтъкната личност от рекламния бизнес на Африка, председател на рекламна агенция Ogilvy в ЮАР. 

От глобалните рекламни приходи на Facebook около 80% идват от Азиатско-тихоокеанския регион и Европа, 20% от "останалата част на света", включително Южна Америка и Африка. По-ниският дял мотивира компанията да се развива в тези части на планетата - тя вижда в тях рекламен и потребителски ресурс. В Африка Facebook се сдобива с по-малки приходи на един регистриран. В САЩ се падат по 8,32 долара на потребител за Facebook, в Европа - 2,99 долара, в Азия - 1,18, а в "останалата част на кълбото" - по едва 80 цента. 

Едва 120 милиона души от населението на Африка, което е над 1 млрд., използват Facebook. Потенциалът е видим. Освен това е значим за глобалното разпространение на Facebook и е стратегически. Сега новият офис на Facebook в Южна Африка ще заработи за покачване на стойността на рекламните приходи, които се получават на потребител. Между другото, повече от 80% от африканските потребители на Facebook се свързват с мрежата чрез мобилни телефони. Голяма цел ще бъде да се оптимизират дигиталните реклами в сайта така, че да работят дори на по-малките мобилни екрани с лоша резолюция или при по-лоша мобилна връзка с интернет. 

"Ние знаем, че подходът "еднакво за всички" няма да проработи когато става дума за изработване на продукти и решения, отнасящи се за разнообразните нужди на континента. Ето защо сме отдадени да създаваме решения, които съответстват на хората, бизнеса и особено на африканските пазари". Това коментира директорът за Близкия изток, Турция и Африка на Facebook в изявление. "Ще работим по-тясно с бизнеса и агенциите, за да разберем предизвикателствата, да можем да създадем решения, които ще ни дадат възможност да развием бизнеса си", допълва той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ