Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Не бързайте да продавате, градете връзки
Преди да помолите някой да работи с вас, първо се поставете на неговото място. Ако съм клиент, защо да купя книгата, която ми предлагате, или продукта ви, услугата, при условие, че току-що сме се запознали - чрез електронна поща, социалните медии или по друг начин, (а аз получавам десетки имейли и покани за контакти от други търговци постоянно)?
Твърде много хора в бизнеса се опитват да продават и маркетолози да маркетират на базата на неизградени връзки с възможния клиент, които са наскоро започнати. Това посочва в материал в американското списание Entrepreneur Ан Тран - сътрудник и консултант в областта на социалните медии. Бъдете търпеливи, изчаквайте, съветва тя.
Опитите да се продава на клиентите, без да е създадена връзката с тях, обикновено са обречени на провал. Защото усилията да бъдат получени парите им без да има достатъчно лично отношение се усещат като натиск. Търговците често искат всичко веднага и се изненадват, щом чуят, че отговорът е "не" в отсрещната страна.
Как да се сдобият с желаното "да"?
Отделяйте време, за да градите отношения. Преди някой да оцени работата ви, да купи от вас и да препоръча закупеното, трябва да сте установили някаква връзка с него. За това са нужни енергия и внимание. Трябва да се случи по естествен начин, не чрез принуждаване да се работи заедно. Връзките ни с хората определят всичко, което ни се случва - предложенията за работа, които получаваме, контактите с експерти, които могат да ни консултират, и бизнес възможностите пред нас, припомня Дори Кларк - маркетинг стратег от САЩ. Тези връзки с клиентите в съвеременния свят на маркетинга се градят чрез социалните медии, имейл бюлетини, телефонни обаждания от представители на фирмите, събития на открито под шапката на бранда и въобще чрез инициативи, които търсят отговор от публиката и създават преживявания за нея.
Има ли правилен начин да се градят връзки? Да. "Наскоро се свърза с мен Ребека Радис. Много ми хареса умния й имейл и си направих труда да й се обадя по телефона. Попитах я има ли нещо конкретно, което би искала да обсъди с мен. Тя каза че няма такова, просто искала да ми пише, защото сме виртуални "приятели" от години. Беше много симпатична и мила идея от нейна страна", разказва Ан Тран. В края на разговора двете установили, че има проекти, в които биха могли да си сътрудничат в бъдеще.
Ако желаете да завоювате клиента за по-дълго, постарайте се да осигурите такова партньорство, в което се вижда какво той печели. По отношение на спечелването на влиятелни посланици на бранда в социалните медии, са валидни същите реакции като в истинския живот - не бихме заговорили непознат на живо с молбата да промотира продукта ни. Направете стъпка назад, потърсете общи интереси, дайте възможност на ответната страна да ви оцени. Тогава, ако откриете допирни точки, предложете работа по съвместен проект.
Не прибързвайте.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.