Непростимите маркетинг грешки във Facebook

Непростимите маркетинг грешки във Facebook

Внимание! Ако маркетолозите спешно не променят стратегията си по отношение на социалните мрежи, много скоро трудът им в това поле на изява ще се обезмисли. Това предупреждение отправя Майкъл Скисънс, президент на консултанската компания Syncapse в резултат на едногодишно изследване на поведението на 300-те най-големи бранда във Facebook. Ето фактите и неговите препоръки от първо лице:

Генералният извод е тревожен – взаимодействието между марките и потребителите в най-голямата социална мрежа е намаляло с 22%.

Повечето са готови веднага да хвърлят вината връху Facebook за тази ситуация. Ние обаче смятаме, че по-скоро „заслугата” е на маркетолозите.

Скучно съдържание, неатрактивни предложения, редки обновявания на страниците на брандовете – това е пряк път към рязко отдръпване на вашите потребители от вашите активности.

Естествено, не всички от тези 300 търговски марки, които бяха анализирани се сблъскаха с понижената активност. Сред успешните Facebook-брандове са : Renault, Hermes, Lowe's и Chanel. Те не се отличават с огромен брой почитатели, но поддържат връзка с тях всеки ден. Оттук следва и първата препоръка:

Говорете си с почитателите почти всеки ден. Не бъдете прекалено сдържани или дистанцирани и в същото време гледайте да не досаждате. Точната мярка е 6-7 пъти седмично. Да ги облъчвате прекалено често е също толкова лошо, колкото и да ги пренебрегвате. Болшинството от марките ангажират вниманието на потребителите по 10, 15 и дори 20 пъти седмично. Това автоматично води до намаляване на взаимодействието с тях. Търсете ги само, когато имате интересно съдържание, с което да ги запознаете. Ако нямате такова предложение, по-добре си замълчете.

Локалните страници са значително по-ефективни от глобалните, е следващият ми съвет. Максимата „По-голямото не винаги значи по-добро” описва най-точно този казус. Локалните програми и профили отчитат с 36% по-добър резултат от глобалните. И в това няма нищо странно. Успехът е логично обусловен от по-големите организационни пълномощия, които са присъщи на местно ниво, адекватното съдържание, съобразено с интересите и настроенията на местното население и локалната подкрепа в средствата за масова информация. За съжаление, много маркетолози отказват да приемат този факт и изолират рекионалните екипи от глобални активности. Цената е твърде висока – марката започва да губи голяма част от потенциалните си фенове.

Не товарете с излишни очаквания лоялните фенове. Понятието „ценни потребители” няма нужда от усложняване. То се измерва много лесно като включва в себе си парите, които вашите последователи са готови да похарчат за продукти на марката, готовността им да я препоръчват на свои приятели и познати и степента на социалното влияние на всеки от тях (брой регистрирани приятели в профила, честота на общуване и т.н.) Уважавайте и се съобразявайте с тези показатели и се научете да се възползвате от силата им. Но, с мярка!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ