Новият живот на прессъобщението

Новият живот на прессъобщението

Прессъобщенията не са това, което някога бяха. Те имат нов живот. Доскоро пиар специалистите ги пишеха, за да грабнат вниманието на медиите – на телевизията, вестниците, авторите на колонки и т.н. Целта беше да накараш журналистът да съобщи за теб. Целта вече се промени. Интернет измени правилата на играта. Доброто прессъобщение вече не е нещо, което подсказва на журналиста да напише статия за теб.

Днес, прессъобщението трябва да разказва история. Трябва да е написано толкова добре, че да бъде разпознато като история само по себе си. Вашето пресъъобщение трябва да е същинска новинарска история. Трябва да бъде написано правилно и да има потенциала да бъде публикувано такова, каквото е, след минута.

Объркахте се? Помислете!

С растежа на онлайн услугите връзките с обществеността се променят, начинът по който се поднася информацията и се достига до аудиторията стана много по-бърз. Пиар историите вече трябва да бъдат писани така, че автоматично да се превръщат в уеб-съдържание. Това значително увеличава шанса те да се превърнат в новина.

Всъщност всеки пиар вече има възможност да поеме въздух и да не чака, докато журналист избере изпратената от него информация и я направи публична. Интернет вече дава потенциал да се споделя свободно всякакво съдържание, така че човек може неминуемо да регистрира присъствие на някаква, желана от него информация.

И така, ако вие сте пиар, откъде стартирате? Как да напишете прессъобщение, което си заслужава да бъде наречено новина? Не е сложно. Преди всичко е важно да се следват 3 стъпки:

Стъпка 1. Промени перспективата си! Не пишеш прессъобщение. Пишеш новинарска история.

Стъпка 2. Определи за какво се отнася твоята история! Намери фокуса! За човек ли разказваш? За фирма ли? Или за събитие? Къде? Кога? Как? Защо?

Стъпка 3. Помисли за ъгъла от гледна точка на читателя! Защо някой би приел за важна тази история? Минава ли теста „кой го е грижа“?

Ако ви е трудно да отговорите на тези въпроси, защо изобщо пишете тази история?

Когато пишете, помнете, че ще трябва да въвлечете в разказваното от вас едни забързани интернет потребители и журналисти. Маркетингът днес е поставен в ситуация на силно конкурентна среда, в която е много важно да намери начин да изпъкне. Колкото повече съдържание и идеи откриете, които ще предизвикат интерес, толкова по-лесно ще си създадете собствена публика. И ще възпитате очакване за качествена информация.

Пиар историята ви има две основни цели – настояща стойност и призив към действие. Това е то! Прессъобщението днес е инструмент за директен маркетинг.

Препоръки на Лаура Лейк в Marketing.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Китайски гиганти даряват милиони след най-смъртоносния пожар в Хонконг от 1948 г. насам
The Wall Street Journal: Германия има 1200 страници таен план за война с Русия
Бойко Борисов: Бюджет 2026 ще бъде оттеглен и преработен
Премиерът за оттегления бюджет: Имаме достатъчно време през декември
Франция официално въвежда доброволна военна служба от следващото лято
На фона на скандали и протести: Бюджетите на ДОО и Здравната каса минаха през комисия в НС
Deepfake измамите: Най-скъпата заблуда в дигиталната ера
Стрелба близо до Белия дом, двама военнослужещи от Националната гвардия са в критично състояние