Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Някъде там, дълбоко в ума ни
В практиката си различните рекламодатели се обръщат с различни подходи към публиката. Мнозина сред маркетинг експертите смятат, че съвременната реклама се основава най-често на 7 гласа, с които говори на потенциалните клиенти.
Според авторите в BusinessInsider има няколко най-често прилагани трикове в рекламата, с които компаниите успяват да накарат хората да купуват продуктите им. Смята се, че тези тактики се основават на манипулацията. Ето кои са те:
1. „Ти, като уплашен“.
В изненадващо проучване от 2008 г. изследователите от Университета на Бат, Великобритания, откриват, че страха от провал кара купувачите да стигнат много по-далеч от обещанието за успех. Последното ни парализира в решението, докато страхът ни пришпорва (и ни кара да отворим портфейлите си). Всъщност изследването показва, че най-силният фактор, който убеждава, е да се показва в рекламата поглед към някакво бъдещо, силно уплашено от себе си.
Както наскоро сайтът Slate посочи, маркетинг подходът на Dove “подтикнат чрез срама“, който се основава на това дамите да бъдат убеждавани да носят потници и блузи без ръкави (Go Sleeveless), има корени в рекламни техники, които набират популярност в САЩ в годините след 1920 г. Те се състоят в следното: а.) посочи проблем, вероятно такъв, който потребителите дори нямат представа, че имат. б.) създай безспокойство около проблема. в.) продай лек за него. Класически пример в тази насока е „лошият дъх“ - огромен проблем с необходимост е незабавно отстраняване, създадена от рекламата.
2. „Твоето идеално аз“.
Става дума за маркетинг стратегиите, центрирани върху знаменитости. Те провокират фантазии, в които автоматично си представяме собственото си идеализирано „аз“.
Интересно проучване на бизнес училището към университета Дюк и канадският Университет на Уотърлу показва, че дори „плаващото“ излагане на рекламни съобщения на установени и познати марки, като Apple или Coca-Cola, може всъщност да ни накара да променим поведението си по начина, представен от тези марки. Например, ако току-що сте видели лого на Apple – бранд, който се асоциира масово с креативността, сте склонни да мислите с повече въображение.
Може ли да се получи същия ефект, когато виждаме образа на знаменитост да прави нещо с продукт в реклама? Смята се, че когато видим любимата ни филмова звезда в реклама да използва крем за лице, парфюм или грим, това ни кара да се почувстваме много по-близо до образа й (и, задължително, да й завидим малко повече). След това започваме да носим този образ със себе си цял ден. И в отговор, адаптираме ценностите и атрибутите, които тя/той олицетворява. Някъде там, дълбоко в мозъчните ни гънки.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.