Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Олимпийските спонсори и техните нови стратегии
Залозите са високи за компаниите, които търсят начин брандовете им да се свържат с Олимпийските игри в Лондон тази година. Както и за атлетите. Става дума за милиарди долари в олимпийска надпревара – състезание между големите брандове, което е яростно, не по-малко от това на пистата или в басейна.
С настъпването на церемонията по откриването на игрите в английската столица, кои компании ще се представят най-добре?
Консултантската компания IEG работи с олимпийските спонсори и организатори в продължение на близо три десетилетия, селектирайки и анализирайки резултатите от партньорствата за реклама. Тя определи 10 марки, които прилагат умен подход към олимпийските си връзки. Смята се, че те ще постигнат значителна възвращаемост на инвестицията си в маркетинг по време на игрите.
Някои от тези медалисти в спонсорството са от върха на "хранителната верига" в олимпийските партньорства. Те плащат по 100 млн. долара за четиригодишно право за глобално спонсорство. Други „местни” спонсори на лондонския организационен комитет се възползват от въодушевлението около игрите в приемащата страната. Останалите големи риби подкрепят американските спортисти или един определен спорт. Плюс марка, която всички биха определили като амбуш рекламодател.
Заплахата, пред която са изправени и десетте големи рекламодатели, е свързана със способността им да се изкачат на ръба на вълната от ентусиазъм и интерес към Олимпийските игри. Те трябва да използват този интерес като платформа, чрез която по уникален начин да се свържат с таргета си насред милиардната аудитория. Въпреки че тази аудитория варира от тийнейджъри до изпълнителни директори от средно ниво.
Десетте топ рекламодатели с най-интересни стратегии в Олимпиадата онагледяват голяма промяна в начина, по който водещите компании мислят за спонсорството и го практикуват. В техния маркетинг се случва преход, докато други марки погрешно се фокусират основно върху масовото им разпознаване като спонсор на Олимпиадата.
Всяка от тези 10 компании е приела нов подход към спонсорството, който включва следните четири "критични" елемента:
1. Олимпиадата се използва не само за да се продават истории, а и за да се възпита разказването на истории сред публиката. Тези марки разпознават в потребителите нови сътрудници, способни незабавно да изпращат съобщението им чрез социалните мрежи. Връзката им с игрите и атлетите им позволява да създадат истории, които хората искат да споделят.
2. Правят преход от използването на активите, придобити чрез партньорствата им за собствени нужди, към употребата на тези активи в полза на някакви хора. Търсят да създадат добавена стойност за потребители, клиенти, бизнес партньори и общности, както и за самите тях.
3. Съзнават, че вече не е достатъчно просто да ангажираш. Вместо това се стремят да станат част от общността, която заобикаля събитие като Олимпиадата.
4. Иновативни са, не само активиращи. Прилагат най-новото в областта на технологиите, като мислят и действат различно и креативно. Правят го, за да се издигнат над шума от останалите спонсориращи марки, заложили на познатите, стари тактики, които вече не генерират интерес.
Ето кои са 10те отличници:
- Coca-Cola. (Статус: Световен спонсор.)
- Procter & Gamble. (Статус: Световен спонсор.)
- GE. (Статус: Световен спонсор.)
- Heineken. (Статус: Официален партньор на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г., спонсор на холандската олимпийска делегация.)
- BT. (Официален партньор.)
- British Airways. (Официален партньор.)
- Deloitte. (Официален партньор, американска олимпийска делегация.)
- Ralph Lauren. (Официален партньор, американска олимпийска делегация.)
- Kellogg’s. (Официален спонсор на Олимпиадата, спонсор на американския олимпийски комитет и на американските гимнастици.)
- Puma. (Официален спонсор, Jamaica Track & Field Team.)
-----------------------
По материал в BusinessInsider
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.