Особености на новия рекламен модел във Facebook

Особености на новия рекламен модел във Facebook

Доста се говори тези дни за това колко много хората не харесват новия облик на профилите си във Facebook. Timeline страниците не се понравиха на голяма част от потребителите. Миналата седмица от най-голямата социална мрежа съобщиха, че до края на месеца ще въведат новото оформление и при фирмените, фен страници на марките. От сайта предложиха няколко нови опции за рекламиране, които според негови представители могат да се харесат на рекламодателите.

По време на първата маркетинг конференция, организирана от Facebook в Ню Йорк, компанията оповести, че планира да пусне нови реклами, които ще изглеждат по-малко като реклами и повече като съдържание. Преработените рекламни съобщения ще се появяват в дясната колона на потребителската страница или в потока от обновления и новини при „Начало“. Освен това реклама ще има и в страницата след отписване. В момента те се появяват само в дясната страна на потребителската Facebook страница.

В случай че сте рекламодател, ето какво трябва да знаете за новия рекламен модел във Facebook:

Оферти или Offers: Така се нарича най-важният и широко разпространен инструмент за рекламиране на малкия бизнес. В новата схема той позволява на фирмите, марките и други собственици на фен страници да споделят отстъпки и оферти с феновете си. Да направиш оферта е толкова лесно, колкото да обновиш статуса си. Щом са я публикували в своя Timeline профил, феновете могат да я заявят и да я използват в мястото на бизнеса или в друга физическа точка на покупката. Най-хубавтото е, че е безплатно да се създаде, публикува или заяви една оферта.

С какво офертата е по-различна от обновяването на статуса, което промотира отстъпка например? Като дизайн офертите са идеално ситуирани, за да бъдат рекламирани като спонсорирани истории. Ако не сте запознати със спонсорираните истории, ето кое е привлекателно в тях: плащаш на Facebook за да хвърлиш светлина върху обновяване на статуса, оферти или други публикации (т.е. истории), които са генерирани от теб и се появяват в твоя Timeline. След това „спонсорираната история“ се появява в началната страница не само на твоите фенове, но и на техните приятели.

С други думи, като заплащате, за да спонсорирате историята, достигате до приятелите на вашите приятели и обхватът на разпространение на онлайн съобщението се разширява. Следователно, повече хора могат потенциално да се заинтересоват от вашето рекламно предложение.

Офертите се появяват както на компютърния екран, така и в приложенията за мобилни устройства като таблети и смартфони на Facebook. Те ще се показват по страниците на сайта в следващите няколко месеца.

И още: ще бъде въведен Генератор на обхвата (Facebook's Reach Generator). Това е другото по-голямо рекламно нововъведение на Facebook. Представлява система, която позволява на рекламодателите да заплащат фиксирана такса, която им гарантира, че съдържанието или рекламата от тях ще бъде видяна от 75% от феновете им. Сега компанията изчислява, че бизнес брандираните страници в сайта достигат обхват от едва 16% от феновете средно. Новата рекламна програма на Facebook залага на това, че ако създаваш реклами и съдържание, което се харесва на феновете ти, ще можеш да повишиш ефекта от материала си както никога досега.

Вместо да заплащат за кликване, както мнозина, които използват платформата за самореклама на Facebook, така рекламодателите ще имат гарантиран обсег в онлайн пространството на социалната мрежа. Системата е насочена предимно към фирмите с по-дълбоки джобове, но може и да предложи по-евтини оферти за малкия бизнес в следващите месеци, предвиждат наблюдатели.

По материал в сп. Entrepreneuer

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ