Отличителните черти на модерния маркетолог

Отличителните черти на модерния маркетолог

Отличителните черти на модерния маркетолог

Някогашните маркетолози, които работеха само за популяризиране на компаниите, се развиха до съвременни посланици на бранда с нов шеф: потребителите.

Контролът върху днешните рекламни кампании е в ръцете на клиентите и хората в интернет, които коментират, споделят (или не реагират). Отдавна принадлежат на миналото дните, в които една рекламна кампания беше наричана добра само защото изглежда красиво и продажбите са се покачили в тримесечието, в което е била излъчена. 

Съвременният маркетолог е отговорен за удовлетворяването на клиентските очаквания. И за доказването, че опитите му са довели до ефект. В същото време гласът на хората става все по-силен. Те си взаимодействат с марките по повече и повече начини. Работата на модерния маркетолог е да направи компанията по видима на много, сложни нива. Пътят до успеха му е труден, неясен и няма обща формула. 

Докато той върви този път, е по-важно от всякога да определя и въплъщава ценностите на бранда. С какво още се отличава модерният, добър маркетолог? Например със следното: 

Той е себе си. Да казваш истината в рекламата и в рекламната професия може да е станало аномалия от известно време, но все пак, все още е много важно. Има значение дали се държиш истински - като човек, професионалист, и дали марката има реалистичен глас в мрежите. Ако сте маркетолог, вместо да търсите ъгъл на представяне, бъдете истински и застанете зад това, което обичате. Открийте начини да предложите добавена стойност към живота на клиентите - може да го направите, като споделяте в интернет съдържание, което решава техни проблеми. 

Умее да разказва "човешки" истории. Продуктите и услугите, колкото и да са пресонализирани, не се свързват с хората така, както се свързват историите. Използвайте историите (за хора и клиенти), не предложенията за по-ниска цена или индексите с данни от измервания. Така по-добре ще комуникирате нещо, което може да помага на клиентите. Всяка история трябва да бъде разказана с "нероботизиран" глас и да бъде лесна за разбиране. Всички маркетингови съобщения трябва да бъдат сбити, задвижени от ясно развитие на действието и много наситени с визуалност. 

Има своя битка. Повечето маркетинг професионалисти се стремят да бъдат далеч от страха да изгубят почва под краката си. Въпреки че винаги има рискове, марката и професионалистът винаги имат нужда от някаква битка. Било то битка с посредствеността, със статуквото или с конкуренция. За нещо те трябва да се борят.Компаниите често подценяват творческия потенциал, който може да произлезе от една битка. Битките често са гледани като спънки, а те не са. Всъщност, те може да бъдат вдъхновение за нова гледна точка - на послания и действия в маркетинга, която да бъде коз в бизнес играта с конкуренцията. 

Присъства в разговора на деня. Общуването между клиентите вече се състои навсякъде - в социалните мрежи, с мобилния интернет. В блоговете. В сегашния момент някой някъде със сигурност обсъжда... индустрията, продуктите, бранда ви. Присъединете се към онези диалози, които имат отношение към бизнеса ви и предоставят ценно за вас съдържание. 

Не говори с догадки. Говори конкретно. Не е тайна, че данните са навсякъде. Но използвате ли ги, за да правите маркетингови решения? Обратната връзка от потребителите, активността им, проследяването на уебсайта, успеха на кампаниите - всички те имат точни измерения, които трябва да се използват, за да се поставят приоритети и да се задвижват ефективни маркетингови програми. Данните и анализите правят процеса на вземане на решения много по-малко рискован за бизнеса. 

Всъщност, това не са само отличителните черти на маркетолозите. В какъвто и бизнес да се намирате, колкото и дълго да сте в него, помислете над тези качества. Те ще ви държат в крак с времето във вашата професионална среда. Успех!

Източник: сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ