Пет от най-разпространените митове за рекламата

Пет от най-разпространените митове за рекламата

Ако някой известен човек заяви, че един продукт е страхотен, може би няма да му повярвате. Но ако и ваш близък човек потвърди, сигурно ще се замислите. 

Нещо такова се случва и в рекламата. Някои компании трайно вършат едно и също в нея. Други ги следват и също започват да вършат същото. Трети си мислят, че след като първите две го правят, значи работи. Но не е задължително - маркетингът е твърде индивидуално поле. 

Това разказва в електронното издание на списание Entrepreneur Стар Хол – международен говорител, автор и експерт в областта на социалните мрежи. Тезата си авторката подкрепя с описание на 5 от съвременните митове за рекламата, като развенчава всеки един от тях. Ето какво пише тя: 

Мит No.1: "Ако дълго предлагам добър продукт, ще създам успешен бизнес."

Дали качеството на продукта или услугата ви е важно? Разбира се, но има твърде малко общо с това доколко вашият млад бизнес ще успее. Истината е, че някои много печеливши, успешни марки предлагат не толкова добри продукти, докато някои от загиващите бизнеси създават неповторимо качество. Успехът на марката зависи от твърде много странични обстоятелства. Не попадайте в капана на мисленето, че вашето перфектно предложение ще ви отвори вратите на пазара. Добрият продукт ще ви направи горди, но е твърде възможно да не ви направи по-богати. Изследвайте пазара, преди да атакувате. Допитайте се до хората, използвайки каналите на интернет.

Мит No.2: "Колкото повече харча за реклама, толкова повече ще печеля".

Ще чуете тази максима от много представители на рекламния бранш. Някои големи компании отделят колосални суми от бюджета си за маркетинг и така спонсорират неефективни реклами. А всъщност, най-добрият начин да получите ефект от рекламата, е да селектирате прецизно медиите, които достигат до вашите потенциални купувачи.

Мит No.3: "Рекламата от уста на уста и препоръките ще направят бизнеса ви печеливш".

Този мит е една от основните причини за гибелта на много видове компании, които в началото са били обещаващи. Част от шефовете все още живеят с убеждението, че за нищо на света не биха дали и стотинка за реклама. И всеки момент чакат голямото говорене да произведе бум в продажбите. Преди години това може да е било възможно в малките индустрии, където конкуренцията не е толкова голяма. Този период свърши.

Мит No.4: "Трябва да притежаваш голям набор от умения, за да бъдеш успешен предприемач и марка."

Срещала съм много представителни, способни, самоорганизирани личности с бизнес мислене, които заради това убеждение са се проваляли в опита си да създадат успешна марка. Ако сте добри с хората, добър мотиватор, ако ви бива в счетоводството и работите здраво, естествено, това е предимство. Но истината е, че дори да сте лишени от по-голямата част от тези умения и качества, пак може да бъдете страхотен предприемач. Има един трик, който повечето хора в бизнеса пренебрегват: ежедневният маркетинг. Какво правите вие и служителите ви всеки ден, за да рекламирате и развивате бизнеса си? Ако направите обаждането, което отлагате, ако напишете още един, допълнителен имейл, ако пуснете още една информация, свързана с компанията, можете да задвижите марката с неповторима сила.

Мит No.5: "Да рекламирам бизнеса си (включително чрез пиар и кампании в социалните мрежи) е огромен разход".

Много хора живеят и работят с това убеждение в продължение на години. Нови марки се провалят заради липсата на финансова подкрепа за рекламиране. Фокусирайте се върху онлайн присъствието и почнете да градите марката си от медийните канали с достъпни цени.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ