Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Петте фундамента на маркетинга
Голяма част от маркетинг теорията обърква хората, защото е по-сложна, отколкото трябва да бъде. Да бъдат нещата простички е силно конкурентно предимство, когато става дума за скорост и възможност за печелене на пари. Принципите са следните: Продавачът е щастлив, когато купувачът е щастлив. Затова се старае да направи колкото може повече свои клиенти доволни, дори най-капризните сред тях. Изисква се качество и обслужване – две неща, които сами по себе си не са много сложни за разбиране, но често се забравят на фона на вниманието към отраслите и особеностите на маркетинга като иновативната реклама, промоциите, технологиите.
Целият процес на маркетинга е изграден от пет фундамента. Към тях могат да се добавят колкото фирмата пожелае системи за алармиране, „звънци“ за привличане на вниманието, платени публикации, технологии за събиране на погледите на интернет потребителите, приложения и икономически способи за украсяване на началната оферта да се закупи някаква стока или услуга. Ако изпълните основните пет фундамента, никога няма да допускате объркването, че маркетингът е нещо много сложно. Ето кои са те:
1. Изслушай хората и открий проблема им, който можеш да разрешиш. В този етап не се изискват много ръце, които да се трудят, а по-скоро уши. Първата основна задача на маркетинга е свързана със способността на фирмата да се вслушва. Бъдете отворени към нуждите и проблемите, социалните ситуации и социалните мрежи. Говорят ли хората за проблеми, които имат и които трябва да разрешат?
2. Ценообразуването е решението. Второто най-важно нещо е да разберете колко ще ви струва, за да разрешите тези проблеми и да им помогнете в ситуациите. Може би ще го направите с информация и с услуги. Ако е така, колко ще ви струва? Бъдете много внимателни с тази стъпка. Важно е да не пропускате нищо, за да не направите дори най-малката грешка.
3. Процес на маркетинг. Когато пресметнете общите разходи за производството, преценете също колко ще ви струва да си направите маркетинг. И не подценявайте тази необходимост, без нея няма да минете и това не е нещо допълнително. Ако предлагате полезен продукт, светът няма да си проправи път до вратата ви, за да научи за него. Трябва вие да разкажете. Ако ви е хрумнало наистина умно решение, рекламата му ще хване попътен вятър и ще достигне до хора, които дълго са го търсили. Брандингът ще ви помогне да спечелите доверието на хората, като придадете на марката си характеристиките на човешкото поведение и я свържете с активност, със свободно време, с битовите въпроси и дома, с пътуването, лукса или социалния статус.
4. Обслужвай каквото продаваш. Страхотното потребителско обслужване често струва скъпо и изисква усилия, но си заслужава и е един от фундаментите на успешния бизнес. Важно е да го изпълняват хора, мотивирани да го правят. Фактор, който трябва да прецените, е колко ще ви струва то, наред с цената на маркетинга и с цената на фактическото изпълнение на услугата, която предлагате.
5. Направи печалби. Петото основно нещо е свързано с това, с което в цялостен аспект маркетингът трябва да е свързан. Не продажбите. Не трафикът, не оборотът. Не отговорите на дадена оферта. Не посещенията в уеб-сайтовете. Или наградите. Не рекордите в продажбите или която и да е измервателна единица, която отчита дейността на фирмата. Независимо колко блестящи са показателите ви в тези насоки, най-важното за вас е печалбата ви да нараства. Така ще расте и бизнеса. Ще привличате инвеститори, купувачи и компании партньори, което реално е първостепенната причина да сте в бизнеса.
Тази пет фундамента са ключови за фирменото здраве. Успехът в тях е път към визията ви за бъдещето, не крайна цел.
По материал в сайта на американското сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.