Печелившият навик да казваме "Благодаря!"

Печелившият навик да казваме Благодаря!

Изразяването на благодарност постоянно е една от най-печелившите бизнес стратегии. Проучване след проучване показва, че когато казвате „Благодаря!“ на клиентите, по-късно те харчат повече пари и разказват на приятелите си за забележителната услуга или продукта, който са получили. Така се повишават печалбите.

Голям брой книги са посветени на това как продуктивността на служителите се увеличава, когато е проявено разбиране и са забелязани постиженията им. Смята се, че продавачите и амбулантните търговци пътуват повече и доставят точно навреме това, което трябва, когато постоянно получават благодарности.

Благодарностите работят в бизнеса. Съвременните хора обаче вече са поставени в ситуация, в която трябва да вършат все повече с по-малко (време, ресурси) и още едно задължение, представяно като полезно, каквото е изказването на благодарност, често им се струва излишно.

Авторите в сайта на американското сп. Entrepreneur дават няколко съвета, които могат да помогнат на хората в бизнеса да развият доходоносния навик на благодареното на клиентите, служителите и търговците. Ето какво препоръчват те:

      - Бъдете конкретни, когато благодарите. Едно е да кажете „Оценявам това, което направихте днес. Благодаря много!“. Това е коментар от типа на сапунения мехур. Красиво е, докато се изрича, но след няколко секунди няма и следа от него. Твърде общо е и лесно избледнява. Когато обаче благодарите за нещо конкретно, това се помни. Например когато служител е провел успешен телефонен разговор с много труден клиент. Изразете с думи това, че оценявате, че той е успял да проведе трудния телефонен разговор с точно този клиент.

      - Оценете положително процеса. Насочете оценката си към това, което човекът е извършил в продължение на времето. Да се върнем на работника, който е провел успешното телефонно обаждане. Избягвайте изрази от рода на „Благодаря ти, че ми помогна да задържа този клиент!“. Така казвате мерси за един изход в ситуацията, от който вие сте получили облага. По-добре кажете „Харесва ми как постъпи, когато клиентът се държеше предизвикателно. Беше наистина спокоен и отговаряше с уважение“. Възнаграждавайте с добри думи усилията, които са извън рамките на работата, това, което е положено като енергия и труд допълнително и с ентусиазъм.

      - Става дума за тях, не за вас. Като показвате, че знаете нещо за клиентите, служителите, партньорите и че се поставяте на тяхното място, добавяте стойност в общуването. Изпращайте подаръци по лични поводи - например, когато някой в екипа е станал родител или когато е успял да се излекува от тежко заболяване. Този вид интимност в жеста разчупва леда на формалните работни отношения, променя правилата на играта, води до по-топли връзки и окуражава за работа.

      - Бъдете старомодни. В света от екрани пиксели, имейли и текстове, в който живеем, простичкият, бърз жест на надписването на една благодарствена картичка, изпратена по пощата, може да бъде високо оценен. Има нещо специално днес в написаните на ръка пожелания. Хората обикновено пазят дори пликовете с изписан върху тях адрес и имената им. Особено добре се приемат откровени и директни думи от рода на „Знам, че можехте да работите с други, но избрахте нас. Благодарим! Ценим отношенията ни!“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос
Перник и останалите населени места, захранвани от язовир "Студена", са без вода
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия
Гейминг гигантът EA става частна компания в мегасделка за 55 млрд. долара