Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Печелившият навик да казваме "Благодаря!"
Изразяването на благодарност постоянно е една от най-печелившите бизнес стратегии. Проучване след проучване показва, че когато казвате „Благодаря!“ на клиентите, по-късно те харчат повече пари и разказват на приятелите си за забележителната услуга или продукта, който са получили. Така се повишават печалбите.
Голям брой книги са посветени на това как продуктивността на служителите се увеличава, когато е проявено разбиране и са забелязани постиженията им. Смята се, че продавачите и амбулантните търговци пътуват повече и доставят точно навреме това, което трябва, когато постоянно получават благодарности.
Благодарностите работят в бизнеса. Съвременните хора обаче вече са поставени в ситуация, в която трябва да вършат все повече с по-малко (време, ресурси) и още едно задължение, представяно като полезно, каквото е изказването на благодарност, често им се струва излишно.
Авторите в сайта на американското сп. Entrepreneur дават няколко съвета, които могат да помогнат на хората в бизнеса да развият доходоносния навик на благодареното на клиентите, служителите и търговците. Ето какво препоръчват те:
- Бъдете конкретни, когато благодарите. Едно е да кажете „Оценявам това, което направихте днес. Благодаря много!“. Това е коментар от типа на сапунения мехур. Красиво е, докато се изрича, но след няколко секунди няма и следа от него. Твърде общо е и лесно избледнява. Когато обаче благодарите за нещо конкретно, това се помни. Например когато служител е провел успешен телефонен разговор с много труден клиент. Изразете с думи това, че оценявате, че той е успял да проведе трудния телефонен разговор с точно този клиент.
- Оценете положително процеса. Насочете оценката си към това, което човекът е извършил в продължение на времето. Да се върнем на работника, който е провел успешното телефонно обаждане. Избягвайте изрази от рода на „Благодаря ти, че ми помогна да задържа този клиент!“. Така казвате мерси за един изход в ситуацията, от който вие сте получили облага. По-добре кажете „Харесва ми как постъпи, когато клиентът се държеше предизвикателно. Беше наистина спокоен и отговаряше с уважение“. Възнаграждавайте с добри думи усилията, които са извън рамките на работата, това, което е положено като енергия и труд допълнително и с ентусиазъм.
- Става дума за тях, не за вас. Като показвате, че знаете нещо за клиентите, служителите, партньорите и че се поставяте на тяхното място, добавяте стойност в общуването. Изпращайте подаръци по лични поводи - например, когато някой в екипа е станал родител или когато е успял да се излекува от тежко заболяване. Този вид интимност в жеста разчупва леда на формалните работни отношения, променя правилата на играта, води до по-топли връзки и окуражава за работа.
- Бъдете старомодни. В света от екрани пиксели, имейли и текстове, в който живеем, простичкият, бърз жест на надписването на една благодарствена картичка, изпратена по пощата, може да бъде високо оценен. Има нещо специално днес в написаните на ръка пожелания. Хората обикновено пазят дори пликовете с изписан върху тях адрес и имената им. Особено добре се приемат откровени и директни думи от рода на „Знам, че можехте да работите с други, но избрахте нас. Благодарим! Ценим отношенията ни!“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.