Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Поколението Z - нова ера за маркетинга
Казват, че днешните деца са се родили с компютърна мишка в ръката. Факт, в сравнение с родителите си, те много по-бързо и успешно усвояват техническите новости. Просто идват на този свят с представата, че всичко трябва да е ярко, зрелищно и сензорно.
Те почти не гледат телевизия, защото предпочитат да си изберат видео по свой вкус. Или пък се увличат по видеоигри.
Предпочитат sms-те пред телефонните разговори, чата – пред електронните писма, социалните мрежи пред посещението на блогове.
Те са Z Generation – поколението, родило се в първите години на новия век. Това, което предишните поколения наричаха „нови технологии” или „технологии на бъдещето” за Z поколението вече е настояще. Това е и най-открояващата се разлика между тях и предишното Y поколение, чието детство се е случило преди технологичния бум.
Поколение Z живее в една невидима, но и непрекъсната връзка помежду си, благодарение на интернет. Тези деца са Digital Native. По-лесно им е да зададат въпрос на Google, отколкото на собствените си родители.
Типичните представители на Z поколението са „въоръжени” с всякакви техно джаджи. Не четат и не ползват инструкции, за да разберат как работи дадена вещ и целенасочено спестяват пари.
Според едно от най-мащабните допитвания, правени напоследък именно сред представители на поколението на новото време, 70% от тях са посочили убедено, че вече са излезли от детската възраст. Уточняваме – всички участници в допитването са били 10-годишни.
Други 53% от анкетираните деца заявили, че възрастните не умеят да правят играчки и да пишат интересни книги, поради което се налага те да се заемат с това.
Поколението Z мечтае да създава собствената си среда, а не да играе с готови играчки.
ИЗВОД 1: Успешните маркетингови кампании, чиято целева аудитория са тези деца са тези, които им предоставят или ще им предоставят чаканата от тях с нетърпение възможност да живеят по собствени правила.
Побързайте, защото вече има първи стъпки в тази посока. Например, американската корпорация SchwarzInc. и шотландската дизайнерска фирма Lucymoose Studio предлагат на малките си клиенти сами да измислят дизайна на произвежданите от тях играчки. Оригинална, нова идея, която отскоро е на пазара е и да се предлагат тениски, които децата могат да щамповат или пък изрисуват в любимите си цветове.
А ето и един друг, любопитен пример: продажбите на прочутите кукли Барби бележат непрекъснат спад в последните години, защото Z-поколението просто не се интересува от „замръзнали” форми – то иска непрекъсната промяна. Сериозно разтревожени от тази нагласа, производителите на куклите мечта за техните майки и каки, стартираха сайт „Виртуалният свят на Барби”. Само два месеца след стартирането му, той набира над 3 млн. потребители, а средно на ден в него се регистрират около 50 хил. нови потребители. И всичко това само, защото там е свободата да се създава.
ИЗВОД 2: Маркетинговите комуникации, насочени към децата са най-ефективни под формата на компютърни игри. Колкото и стряскащо да звучи, Z-децата живеят във виртуалния свят, по-близки са им персонажите от игрите и анимациите, отколкото реалните хора.
Днешните деца от 8 до 13 г. имат собствено мнение за брандовете. За тях марката е признак на статус. Повечето от тях познават, разбират и ценят марките на телефони и автомобили.
ИЗВОД 3: Представителите на поколението Z са бъдещите, съзнателни потребители. Според прогнозите на футуролозите те ще израснат като своеобразни идеалисти-прагматици. Талантливие представители на Z поколението ще развиват и преобразяват всичко около себе си, но и останалите също ще се доверяват предимно на непросредственото си възприятие и ще се стремят да променят света към по-добро.
Основни ценности за това поколение ще бъдат личната индивидуалност и уникалност. Те ще създават собствени пространства: ново изкуство, нова литература, нов театър, ново кино. И всичко това ще бъде свързано с новите компютърни и цифрови технологии. А маркетолозите са длъжни отсега да започнат да търсят възможности да станат неотменна част от този бъдещ, но не толкова далечен свят.
По материали от чуждия печат
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.