Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Полезни поуки от бранда „Обама“
Много от гласоподавателите в САЩ не могат да отрекат, че Барак Обама се оказа майсторски комуникатор. От 2009 г. той е публичният говорител на американската нация и за да стане такъв, прегърна новите технологични платформи в кандидатпрезидентската си пиар кампания. Този президент използва както традиционните, така и новите медии, за да разпространи посланията си по бърз и всеобхватен начин.
Реално, Обама не е перфектен. И той успя да се изкаже неподготвен няколко пъти преди да стане 44. американски президент (както и кандидатът за вицепрезидент, който водеше със себе си). Тези грешки обаче останаха някак на заден план и сравнително незабележими на фона на хипер активността му в Twitter, Facebook и чрез мултимилионната му политическа реклама. В активната си кампания той наистина е феноменално деен. По информация на сп. „Ню Йорк“, преди да стане президент, Обама организира 15 срещи на градски общности, излиза в повече от 800 снимки в потока на Белия дом в сайта за споделяне на снимки Flickr и провежда 4 пресконференции в праймтайма по телевизиите – толкова, колкото Буш-син прави в целия си мандат на управление.
Комуникациите (особено пиара) на всеки бранд, независимо дали е човек или фирма, вече не са линеарен процес. В продължение на десетилетия пиар специалистите се борят за линеарност, използвайки традиционните методи да се достигне до лидерите на мнение. Например чрез търговски изложения, пускайки прессъобщшения, срещайки се с репортери. Тези неща все още имат огромно значение, но в бъдеще ще бъдат изместени от по-широка, всеобхватна стратегическа перспектива за пиара и неговата стойност - новите медии.
Това, което пиар професионалистите силно желаят, е да контролират съобщението. Това може да стане в маркетинга, където то е спонсорирано. Пиарът, от своя страна, опитва да си предаде съобщението и то да бъде пуснато в медиите, без да изглежда като предадено от него и в интерес на някой конкретен.
Пиар машината на Обама е успешна - изборите показаха това. От нея могат да бъдат извлечени следните поуки:
Важно е в кампанията да има прозрачност. Най-добрият начин да получиш нещо е първо като дадеш. Например, Обама предложи да бъдат публикувани всички заповеди за назначение в сайта на Белия дом. Нещо неочаквано, което никой не беше предлагал досега.
Целенасоченост. Успешната пиар програма се състои от поставяне на съобщенията в масовите канали често и бързо. Обратно на схващането на мнозина, честотата не се постига най-добре с множество прессъобщения. Сега вече тя се изразява най-добре в постоянното говорене в блоговете, пред репортерите. Който заговори първи, най-често получава вниманието на медиите. Това с особена сила се отнася за кризисния пиар, където класическото правилно да се коментира и марката, компанията или човекът да не се укриват, остава валидно.
Екипът по комуникации на Обама винаги беше готов да говори и да даде информация веднага.
Всеобхватност. Да не се бърка с „всемогъщество“, което Доналд Тръмп посочи като свой стремеж. Това е грижата съобщенията на марката („Обама“) да бъдат поставени във всички канали, които достигат до тези, които слушат, гледат, посещават, четат и са по-склонни да се влияят.
Според проучване на американската компания Accuracy In Media Обама е похарчил 5 млн. долара за заплати на хората, които отговарят за връзките му с обществеността. И може би тези пари са били една от най-смислените му инвестиции в живота. Назначените от него специалисти в комуникациите са работили с акцент върху набиращите сила през 2009 г. социални мрежи Facebook и Twitter, върху насочване на съобщението към малцинствата, които са негови потенциални избиратели, срещи на местните общности и поява в телевизионния ефир.
Аарон Куиткен в електронното издание Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.