Полезни съвети за Facebook маркетинг

Полезни съвети за Facebook маркетинг

Колко пъти на ден проверявате пощата си? Аз лично го правя два пъти – в началото и l края на работния ден. А колко пъти дневно проверявате, какво правят приятелите ви във Фейсбук например? Колкото и да се опитвам да се въздържам, признавам, че „хвърлям по едно око” поне по 5 пъти на ден.

Няма съмнение, социалните мрежи са „новия наркотик” и водят до пристрастяване. Въпросът е как да превърнем „дефекта” в ефект и да го обърнем в полза на бизнеса.

Много компании отдавна откриха новото Елдорадо на пиара и маркетинга. Направиха си страници във Фейбук, Туитър и всякакви други социални мрежи. Но само това не е достатъчно да стигнеш до сърцето на клиента. Нито пък редовните съобщения с новини от компанията. За вас тематиката може да е важна и сериозна, но колко от т.нар. активни потребители са я прочели? И не им се сърдете, че под съобщението „Новата песен на Риана – супер е!!!” феновете са в милиони. Вместо това да видим заедно, как по-лесно може да се стигне до очите и съзнанието на жителите в огромната държава на Фейсбук:

1. Не пишете дълги текстове. В повечето социални мрежи това, което ще види вашия абонат или приятел са няколко изречения.

2. Може да пускате своите новини и в едно изречение, но достатъчно редовно и добре написано, ама наистина добре, което означава, че маркетинговия ви отдел ще трябва да се постарае доста.

3. Много добра практика е да качвате препратка към официалния си сайт, където да има повече информация и подробности.

4. Едно от големите предимства на социалните мрежи е, че осигуряват терен за забавления. Може да пускате забавни клипчета или препратки към други канали и така да пробутите интереса на абонатите към вас. Поздравете ги с хубава песен, смешен клип или ги информирайте за нещо интересно, макар и да не е от „света” на вашата компания. Тоест – комуникирайте активно с вашите абонати. Това ще ви даде и много идеи как да развиете по-нататък страницата – например, да разигравате промоции чрез нея, да организирате конкурси, дори да набирате кандидати за работа.

5. Гарантирайте обратната връзка. Не затваряйте Стената си, позволете на потребителите да пишат свободно върху нея. Не се страхувайте от негативно отношение. Може да „управлявате” написаното, дори и негативните съобщения, ако страницата се води от професионалист или поне от подходящия човек. Това, че получавате коментари, ви позволява да имате обратна комуникация, която е изключително полезна за развитието на вашата компания. Така най-бързо можете да разберете какво мислят вашите клиенти и да реагирате наврeме.

Зорница Георгиева, маркетинг консултант

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ