Попитахте ли клиента какво не иска?

Попитахте ли клиента какво не иска?

Попитахте ли клиента какво не иска?

Ето какви мисли ме измъчваха преди време: Ще бъдем ли някога толкова добри, колкото клиентите ни искат от нас? Ами ако искат от нас едно и също нещо през цялото време? Ами ако ние искаме да рискуваме като изпробваме нещо различно? И как да работим в тази насока с рекламната агенция?

Тези въпроси тревожеха и колегите ми. От отговорите им и последвалите разговори между нас се роди идеята да създадем екипа Organic Product Development – международна, мултидисциплинарна група от хора в маркетинга, фокусирани върху модела „агенция-потребител”. Идеята на екипа беше да изследва нещата, от които нашите клиенти не се интересуваха, защото нямат печалба. Целта: да установим в какво бяхме добри като агенция и за какво не ни достигаха силите. Както и кои са тези начинания в маркетинга, при които ни бяха необходими партньори, за да свършим работата.

И ето ни сега, 6 месеца след формирането на групата. Пуснахме наскоро първият ни продукт в магазина за приложения iTunes. Казва се BroadFeed и е приложение за социално споделяне в iPad, което (да се надяваме) ще помогне на хората да управляват нарастващия брой линкове в ежедневния списък на посетените от тях сайтове. Идеята се роди след като доловихме нарастващо разочарование от опита на хората в социалните агрегатори като TweetDeck. Нашият отговор беше да създадем нещо, което показва съдържанието в четивен формат и освен това има опция за реакция. Така, колкото повече четеш един източник, толкова по-умно става приложението, изтласквайки съдържанието на този източник към предните места в твоя личен списък. Това е вид карта, от която човек разбира социалния  апетит в мрежата.

Това приложение не беше създадено с комерсиална цел. Всъщност ще дарим всички печалби от продажбите му на японския Червен кръст. Направихме го, за да се учим и разширяваме уменията си.

Докато работехме по този продукт, който не беше разработван с цел печалба, разбрахме много неща. За първи път мислехме най-вече за преживяванията на потребителите, докато използват услуга, а не толкова за това как ще им подейства емоционално и ще стане хитова, за да донесе печалби за клиента ни. Освен това разбрахме, че въпреки всичко, което знаехме за технологиите, нещата не винаги сработват по желания начин. Имахме нужда от експертна помощ. И още: Въпреки че мнозина твърдят, че предлагат „отворени" компютърни програми и приложения, които са безплатни, тези приложение не винаги са толкова отворени и безплатни.

Конър Брейди в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ