Почти 14% спад на рекламата у нас през 2010 г.

Почти 14% спад на рекламата у нас през 2010 г.

С 13,9% се е свил рекламният пазар в България през 2010 г., достигайки 329,18 млн. лв. Това каза Красисимир Гергов, председател на управителния съвет на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) на 15. Adforum на асоциацията у нас.   

Миналата година от АРА са очаквали спадът да е между 7 и 10%, а той се е оказал 13,9 на сто. Така резултатите за 2010 г. отчитат почти двойно по-голямо намаляване от очакваното. Размерът на рекламата у нас се свива за втора поредна година, след спадът й с 27% през 2009 г.

По време на презентацията си с последните данни за рекламните приходи у нас, той отбеляза, че най-чувствително през миналата година е намаляла рекламата в печата. Тя се е свила с 11%, но като се добавят отстъпките и останалите бонуси, които се предлагат на рекламодателите, реално спадът при нея е цели 32%, смята Гергов.

Рекламата в телевизиите е 10,6 на сто по-малко, в сравнение с 2009 г. В радиото тя се е свила с 9%. Външната реклама бележи 9% спад на нетните обеми. Ръст на рекламата у нас се забелязва само в интернет, където тя е 5% повече.

През тази година рекламата у нас вероятно ще отбележи ръст между 7 и 10 на сто, прогнозира Гергов. Той заяви, че миналата година от АРА са очаквали спадът да е между 7 и 10%, а той се е оказал 13,9 на сто.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ