Предайте посланието си с разказ

Предайте посланието си с разказ

Ако искате да заявите позицията си по въпрос, който силно ви вълнува, не използвайте тежки и сериозни думи и образи. Опитайте с разказ, който да илюстрира гледната ви точка, съветват специалистите от Harvard Business Review.

Според тях разказването на истории се очерта през годините като много полезно за различните специалисти - от експерти в маркетинга и пиара, опитващи да представят концепцията си на потенциални клиенти, до мениджъри на високо ниво, комуникиращи със служителите.

"Когато трябва да се убедят хората, суровата реторика има своите ограничения – строгите думи звучат дидактично и скучно. Разказите са много по-ефективен начин да убедите другите в начина си на мислене", припомня Джон Балдони, автор на книгата "Да използваме историите, за да убеждаваме".

Ето три съвета, които ще ви помогнат да оформите и разкажете история, която ще повлияе на хората:

  • Бъдете ясни в посланието си. Под всеки добър разказ се крие ясен смисъл. Помнете какво е вашето съобщение и завъртете разказа около него.
  • Използвайте подходящите примери. Разказът ви трябва да е центриран около герой, който вашата публика харесва и с който тя ще се идентифицира.
  • Подкрепете историята с факти. Тя ще има ефект само ако се основава на факти и данни. В началото или в края й трябва да споделите подходяща информация, с която да убедите публиката си, че гледната ви точка е важна.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ