Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Пресата е мъртва. Да живее пресата!
Един от известните афоризми на Марк Твен гласи: "Новината за моята смърт е силно преувеличена". Забележката му е по повод досадна грешка, в която го сбъркали с покойния му братовчед. Днес същото твърдение може да се отнесе към новината за смъртта на самата преса.
Изглежда, че краят на традиционните медии е предречен от голям брой умни глави, пред които сякаш е била поставена всяка нова информация за социалните мрежи и дигиталните устройства. (Например новините: "Населението на Facebook днес вече надхвърля 500 млн. което го прави третата най-голяма страна в света!", "Ащън Кътчър има повече от 7 млн. последователи в Twitter", "iPad манията обхваща заведенията за бързо хранене в целия свят".)
Разбира се, няма спор за бързо нарастващото и истински всеобхватно влияние на модерните устройства и социалните мрежи. Но същевременно няма спор, че традиционните носители бележат разцвет сред потребителите днес и че оформят основния начин, по който те боравят с медиите днес. Това се отнася за всички пазари на медии в света, включително за Америка, където модерните технологии за информиране и комуникация в социални групи в интернет, както и някои от устройствата с иновативен дизайн, се появиха първи. Освен това в силната американска икономика се появиха някои от първите платени сайтове със съдържание на вестниците.
Актуално проучване специално в САЩ сочи, че най-влиятелните, най-богати американци предпочитат печата. Проучването на Mendelsohn е барометър за употребата на медиите в САЩ през 2011 г. Резултатите в него са базирани на 1000 онлайн интервюта с репоснденти, които имат над 100 хил. долара годишен доход на домакинството. С други думи това са 20% от американците, които съставят 60% от американските доходи или приблизително 70% от американската нетна стойност. Проучването е извършено между март и май.
93% от анкетираните са заявили, че четат хартиените копия на списанията. Едва по-малко от 1/3 от тях казват, че ги четат пред монитора. 10% отговарят, че ги четат чрез други модерни устройства.
Същият модел се отнася за вестниците. 86% от богатите граждани в страната ги четат на хартиено копие. 39 на сто ги преглеждат през компютъра, 14% чрез смартфона. Телевизионните шоу програми са гледани чрез тв приемника от 94% от тях. 32% ги гледат чрез модерния мобилен телефон. Уеб-сайтовете са посещавани от тях в 94% от случаите чрез компютъра, а в 32% - чрез смартфона.
Данните показват, че традиционните медии остават основна сила. Същото заключение следва и от други актуално проучване на американския пазар на медии, в което специалистите стигнаха до извода, че хартиените издания остават основния източник на информация, към който хората се обръщат при извънредни световни новини като земетресението в Япония или смъртта на Осама бин Ладен.Така че, да живее пресата!
Стивън Краус и Боб Шулман в AdAge
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.