Пресата е мъртва. Да живее пресата!

Пресата е мъртва. Да живее пресата!

Пресата е мъртва. Да живее пресата!

Един от известните афоризми на Марк Твен гласи: "Новината за моята смърт е силно преувеличена". Забележката му е по повод досадна грешка, в която го сбъркали с покойния му братовчед. Днес същото твърдение може да се отнесе към новината за смъртта на самата преса.

Изглежда, че краят на традиционните медии е предречен от голям брой умни глави, пред които сякаш е била поставена всяка нова информация за социалните мрежи и дигиталните устройства. (Например новините: "Населението на Facebook днес вече надхвърля 500 млн. което го прави третата най-голяма страна в света!", "Ащън Кътчър има повече от 7 млн. последователи в Twitter", "iPad манията обхваща заведенията за бързо хранене в целия свят".)

Разбира се, няма спор за бързо нарастващото и истински всеобхватно влияние на модерните устройства и социалните мрежи. Но същевременно няма спор, че традиционните носители бележат разцвет сред потребителите днес и че оформят основния начин, по който те боравят с медиите днес. Това се отнася за всички пазари на медии в света, включително за Америка, където модерните технологии за информиране и комуникация в социални групи в интернет, както и някои от устройствата с иновативен дизайн, се появиха първи. Освен това в силната американска икономика се появиха някои от първите платени сайтове със съдържание на вестниците.

Актуално проучване специално в САЩ сочи, че най-влиятелните, най-богати американци предпочитат печата. Проучването на Mendelsohn е барометър за употребата на медиите в САЩ през 2011 г. Резултатите в него са базирани на 1000 онлайн интервюта с репоснденти, които имат над 100 хил. долара годишен доход на домакинството. С други думи това са 20% от американците, които съставят 60% от американските доходи или приблизително 70% от американската нетна стойност. Проучването е извършено между март и май.

93% от анкетираните са заявили, че четат хартиените копия на списанията. Едва по-малко от 1/3 от тях казват, че ги четат пред монитора. 10% отговарят, че ги четат чрез други модерни устройства.

Същият модел се отнася за вестниците. 86% от богатите граждани в страната ги четат на хартиено копие. 39 на сто ги преглеждат през компютъра, 14% чрез смартфона. Телевизионните шоу програми са гледани чрез тв приемника от 94% от тях. 32% ги гледат чрез модерния мобилен телефон. Уеб-сайтовете са посещавани от тях в 94% от случаите чрез компютъра, а в 32% - чрез смартфона.

Данните показват, че традиционните медии остават основна сила. Същото заключение следва и от други актуално проучване на американския пазар на медии, в което специалистите стигнаха до извода, че хартиените издания остават основния източник на информация, към който хората се обръщат при извънредни световни новини като земетресението в Япония или смъртта на Осама бин Ладен.Така че, да живее пресата!

Стивън Краус и Боб Шулман в AdAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ