Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Проблемът на native advertising
Рекламите в интернет все повече се сливат със заобикалящата ги среда и това може да бъде проблем.
Защо, обяснява видео материал на „Уолстрийт Джърнъл”. В него колумнистът на финансовото издание от САЩ Фархад Манджо, който пише на технологична тематика, разказва недостатъците на практиката "native advertising". Те засягат основно потребителите.
“Native advertising” е горещ, сравнително нов термин в рекламната индустрия в САЩ, който отразява определена тенденция в рекламата от дигиталния свят. Макар че за мнозина той е малко объркващ, в общи линии означава, че рекламата в даден канал – YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, Reddit, информационни сайотве като Buzz Feed или други платформи и приложения, не е вече само банери, а се поднася на аудиторията във вид, присъщ на съответния канал. Подобно на начина, по който се поднася останалото съдържание в него, което не е платено.
Идеята е рекламата да изглежда възможно повече като част от съдържанието на уебсайта. Така например в Twitter неслучайно рекламите са tweet съобщения, които са обозначени като промотирани. Във Facebook рекламите са публикации в новинарското поле, подобни на обновяванията на статуса на "приятелите". Само че са от марки. В Instagram рекламите са снимки, а в сайтовете с новини се публикуват обозначени като "спонсорирано" или "advertorial" рекламни статии и т.н.
Всичко това звучи съвсем естествено и е последна еволюция на рекламата, след като се установи липсата на ефективност на традиционния интернет банер.
Има обаче проблем, смята Фархад Манджо. Този проблем според него идва от това, че на потребителите им става все по-трудно да отличат кое е реклама и кое не е, което не е в техен интерес. В същото време е в интерес на рекламодателите. Ето защо се очаква тенденцията native advertising да се разпространи. Рекламната индустрия иска възможно най-незабележимо обозначение за реклама, когато плаща за да популяризира стоки и услуги. Тя иска колкото може повече интернет потребители да си мислят, че четат и гледат неплатени съобщения.
Защо?
Защото се бори с рекламния скептик. Водещото, което различава рекламата по телевизията от тази в мрежата е, че в ТВ ефира виждаме реклами, които се излъчват ясно обозначено по време на рекламните блокове. Можем да разпознаваме продуктовото позициониране. Интернет обаче дава почва рекламата да се слива. По този начин рекламодателите се борят с липсата на ефективност на банерите и негативната нагласа на рекламните скептици, които автоматично отричат всичко, обозначено като реклама.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.