Продадоха бранда „Елвис“

Продадоха бранда „Елвис“

Продадоха бранда „Елвис“

Години след смъртта на легендарния Елвис, името му остава живо и заработва милиони чрез внимателно планирани маркетинг акции.

Днес брандът „Елвис Пресли“ беше продаден на компанията Authentic Brands, която се занимава с управлението на имиджа на историческата икона Мерилин Монро, предаде Би Би Си. Цената на сделката не се разкрива. Тя е сключена с оглед на факта, че след смъртта си Елвис остава едно от най-доходоносните имена в глобалния шоубизнес.

Според договора, дъщерята на Елвис Лиса Мари остава собственик на Грейсланд – бившият дом на баща й в Мемфис, както и на важни артефакти от живота му. В изявление самата Лиса посочва, че  очаква с нетърпение да заработи с новите си партньори, за да продължи да се популяризира името на баща й по света и да стане дори по-известно.

Когато Елвис умира през август на 1977 г., оставя около 5 млн. долара в банкови сметки. Миналата година печалбите от имението му достигнаха 55 млн. долара като станаха вторите по размер, "заработени" от певец, който вече не е сред живите, след тези на Майкъл Джексън.  Парите идват от добре дирижирани маркетинг инициативи, свързани с имиджа на Елвис вечен идол в музикалната история и от Грейсленд, което е популярна туристическа дестинация.

През 2011 г. компания, оглавявана от американския милиардер Робърт Силърман, купи водещите права върху Грейсланд и Elvis Presley Enterprises. Сега тя ги продава на групата Authentic Brands, която планира да повиши популярността на Елвис и броя на феновете му по целия свят, също както го прави за Мерилин Монро - известна и отразявана в медиите до днес.

Един от най-новите примери за маркетинг под името на бранда „Елвис“ ще бъде коледен "дует" с известната победителка от британското шоу за таланти Britain's Got Talent Сюзан Бойл. Тя ще представи нова версия на песента "O Come All Ye Faithful" с гласа на Елвис.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ