Просташка рекламна история

Просташка рекламна история

Завърши съдебната драма за една руска банкова реклама, в която народен артист се видя изкаран прекалено простонароден. Историята е поучителна, а краят й още повече - президентът на банката се съгласи да се снима по потник, за да уреди спора, вместо да плати милиони рубли обезщетение.

Народният артист на Русия Сергей Гармаш стана рекламно лице на банка СКБ през пролетта на 2009 г. Идеята на кампанията, реализирана от агенция "Рекламни технологии", е той да е мужик, близък до народа. Талантливият актьор играе ролята прекрасно и наистина допада на зрителите. Клиентите на банката се увеличават.

Рекламистите обаче се увличат и прекаляват с опростенческата роля, нарушавайки договора с актьора. Простоватият мъж се превръща в простак. На една от рекламите Гармаш е с потник-алкохолик и с ужасен накривен калпак, за които се твърди, че са поставени с фотошоп. Тези кадри актьорът не е виждал и не е одобрявал.

В резултат от прекаляването с простонародността народният артист бързо започва да губи роли. Не го взима в нов филм режисьорът Никита Михалков.

Гармаш започва съдебно дело срещу рекламната агенция и банката. Иска 12,666 млн. рубли - обезщетение за пропуснатите материални ползи и за удовлетворение на моралните му страдания. Страданията му са нанесени от приятелите, които му се подиграват за просташкия вид с потника и за шутовския изглед с калпака.

За да се отърве от иска, рекламната агенция се закрива. Банката се защитава, като адвокатите й обясняват, че няма нищо позорно в потника-алкохолик и калпака. Гармаш решава да контрира - предлага да оттегли иска си, ако президентът на банката се снима в същия потник.

Неочаквано за всички, банкерът се съгласява - не от страх, че ще загуби делото, а заради голямото си уважение към народния артист, както обяснява.

Плакатът, на който са народният артист и банкерът - по потници, със самун хляб в ръка и пиещи кефир, е изпратен до медиите.

Така историята завършва мирно и смешно. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ