Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Проучване посочва технологичните навици на българите
Модерните технологии са ни нужни най-вече защото са функционални и дават възможност да се свързваме с близките ни. Това смятат участниците в ново проучване на навиците и нагласите на българските интернет потребители, проведено по поръчка на Samsung от Gemius през април 2014 г. Изследването обхваща българи, които потребяват всички големи технологични марки, живеят в големите градове и са на възраст между 18 и 55 години.
27,7% от участниците посочват функционалността като водещ актив на технологиите. 26,7% оценяват високо възможността да се свързват с приятели и роднини. На трето място потребителите поставят желанието за забавление чрез игри, музика, снимки (16,3%).
Българите подхождат разумно при избора си на технологични продукти, твърди изследването. Определящите фактори при покупка на нов уред или мобилно устройство са най-вече цената и качеството му (50,7%). Много малък дял от респондентите биха заплатили повече пари за джаджа, само за да са в крак с модата (7,2%).
Забавният аспект на платформите е ценен основно от потребителите на възраст до 29 години и необвързаните хора.
Функционалността е важна предимно за мъжете, докато свързаността с приятелите и близките – за жените. Мъжете са по-склонни да платят висока цена, за да притежават най-модерните устройства, а най-голямо нежелание за инвестиране на големи суми в джаджи проявяват хората над 40 години.
Що се отнася до притежаваните уреди, очаквано резултатите показват високо проникване на пазара от страна на лаптопите (74,5%), телевизорите с плосък екран (73,8%), смартфоните (66,2%)и настолните компютри (63,2%). Таблетите са значително по-слабо разпространени, но заедно със смарт телевизорите (15,3%) и смарт телефоните (19,4%) те са сред най-желаните уреди за покупка (съответно 16,6%).
Други изводи на изследването посочват, че желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон. Възможността за влизане в електронната поща е изтъквана от жените и хората между 20 и 39 години, докато желанието да са в крак с новите технологии е стимул за мъжете.
Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Водеща марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38,3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18,7%), Sony/ Sony Ericsson (12,2%), HTC (11,2%) и Apple (11%), твърдят авторите.
Таблетите се ползват най-често за сърфиране в интернет, електронна поща, различни приложения и игри, четене на книги. По-голямата част от притежателите им познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.