Проучване посочва технологичните навици на българите

Проучване посочва технологичните навици на българите

Модерните технологии са ни нужни най-вече защото са функционални и дават възможност да се свързваме с близките ни. Това смятат участниците в ново проучване на навиците и нагласите на българските интернет потребители, проведено по поръчка на Samsung от Gemius през април 2014 г. Изследването обхваща българи, които потребяват всички големи технологични марки, живеят в големите градове и са на възраст между 18 и 55 години.

27,7% от участниците посочват функционалността като водещ актив на технологиите. 26,7% оценяват високо възможността да се свързват с приятели и роднини. На трето място потребителите поставят желанието за забавление чрез игри, музика, снимки (16,3%).

Българите подхождат разумно при избора си на технологични продукти, твърди изследването. Определящите фактори при покупка на нов уред или мобилно устройство са най-вече цената и качеството му (50,7%). Много малък дял от респондентите биха заплатили повече пари за джаджа, само за да са в крак с модата (7,2%).

Забавният аспект на платформите е ценен основно от потребителите на възраст до 29 години и необвързаните хора.

Функционалността е важна предимно за мъжете, докато свързаността с приятелите и близките – за жените. Мъжете са по-склонни да платят висока цена, за да притежават най-модерните устройства, а най-голямо нежелание за инвестиране на големи суми в джаджи проявяват хората над 40 години.

Що се отнася до притежаваните уреди, очаквано резултатите показват високо проникване на пазара от страна на лаптопите (74,5%), телевизорите с плосък екран (73,8%), смартфоните (66,2%)и настолните компютри (63,2%). Таблетите са значително по-слабо разпространени, но заедно със смарт телевизорите (15,3%) и смарт телефоните (19,4%) те са сред най-желаните уреди за покупка (съответно 16,6%). 

Други изводи на изследването посочват, че желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон. Възможността за влизане в електронната поща е изтъквана от жените и хората между 20 и 39 години, докато желанието да са в крак с новите технологии е стимул за мъжете.

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Водеща марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38,3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18,7%), Sony/ Sony Ericsson (12,2%), HTC (11,2%) и Apple (11%), твърдят авторите.

Таблетите се ползват най-често за сърфиране в интернет, електронна поща, различни приложения и игри, четене на книги. По-голямата част от притежателите им познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Пеевски се присъедини към призива на президента да се изнесат всички данни как са проведени изборите
Стартъп компания, основана от българи, сред ТОП 20 на престижния конкурс TechCrunch Disrupt
Президентът Радев: Обявяването на официалните резултати от изборите буди въпроси за честността на вота
Ройтерс: Пекин спира автомобилните инвестиции в страните от ЕС, подкрепили митата за електромобилите
Тръмп се качи на боклукчийски камион в опит да се възползва от гафа на Байдън
Асоциацията на банките: Половината от спестяванията на българите са до 1000 лева
Денков: По предварителен анализ на ПП-ДБ очакванията за купен вот са от порядъка на 10%
На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес