Проучване: Социалните медии остават предизвикателство за българските партии

Проучване: Социалните медии остават предизвикателство за българските партии

Нито една политическа партия в България не е успяла да се възползва от пълните възможности на комуникационния пробив на 21. век – социалните медии.

Това твърди проучване на международната агенция за корпоративни комуникации Webb Dowse. То изследва как партиите у нас са използвали социалните медии в своите кампании преди последните парламентарни избори, проследявайки активностите им във Facebook, Twitter и YouTube между 5 септември и изборния ден на 5 октомври 2014 г.

Изследването наблюдава в детайли съдържанието и успеваемостта на социалните медии, свързани с официалните интернет страници на всяка от осемте партии и коалиции, които преминаха бариерата от 4% за парламентарно представяне. То посочва, че нито една от тях не е имала цялостна стратегия за работа със социални медии. НФСБ и Атака дори не са свързани официално към никаква социална медия.

Съдържанието и нивото на активност между отделните платформи показват значителни разлики.

Най-популярната медия сред партиите е била Facebook. Пет от политическите формации са поддържали присъствие в нея с общо 582 постинга. АБВ е била най-активна по отношение на публикуваните материали, като стратегията й е била различна от тази на останалите партии, използвайки мнения на трети страни вместо създадено от нея съдържание.

Реформаторският блок е регистрирал най-голям брой споделяния (общо 2012) – най-добрият индикатор, че материалите са имали положителен ефект.

Изследването разкрива, че нито една от партиите не е управлявала добре съдържанието си след публикуване, оставяйки нецензурирани обидни и вулгарни коментари от страна на потребителите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ