Първи стъпки в маркетинг кариерата

Първи стъпки в маркетинг кариерата

Кариерата в полето на маркетинга обикновено е приятна професионална ориентация с голяма доза забавление в нея. Комуникира се с много, все интелигентни хора. Работата е чиста и корпоративна. Повечето хора, които работят в маркетинга ще ви кажат, че професията им осигурява предизвикателството, което винаги са искали. Причината е, че да работиш такова нещо означава да бъдеш в една сфера, която непрекъснато се променя. Винаги се появяват нови техники за научаване, примери за изследване и стратегии за изпробване.

Искате да работите като маркетинг специалист? Имате ли това, което е необходимо?

● Можете ли добре и ясно да комуникирате мислите си и идеите си както писмено, така и говоримо?

● Можете ли да организирате и интерпретирате сложен комплекс от данни?

● Бива ли ви в измислянето на нови идеи? Можете ли след това да ги опишете вдъхновяващо, а накрая и да ги претворите в събитие?

Ако притежавате изброените дотук качества имате шанс да се надявате на успешна кариера в маркетинга. Тази област предлага няколко възможности за специализирано развитие, така че ще можете да изберете онова, което отговаря в най-голяма степен на интересите ви, ценностите и личния ви стил.

В случай, че изучавате специалността „Маркетинг“, вероятно имате възможност да натрупате начален опит като стажувате или участвате доброволно в групови проекти, където можете да се учите в крачка. Други примерни начални стъпки, включват участието в пазарно изследване за голяма компания, промотирането на продукти, прекарването на време в разглеждане на потенциални разходи, цени и пазарни изследвания за услуги или програми. Важно е да научите как да изследвате потенциала на дадена потребителска база, използвайки наличните данни. Трябва да знаете също кои са основните правила в организирането на промоционална кампания, която цели да популяризира дадени нови услуги. И да изготвяте маркетинг план за глобален бизнес.

Възможно е обаче да ви тревожи въпросът: Ами ако нямам университетска диплома по маркетинга?

Не се тревожете за това. Статистиките в повечето развити икономики са доста окуражаващи в това отношение. В САЩ например 34% от работещите маркетинг специалисти са завършили бизнес науки. 13,5% имат диплома по някакъв модерен чужд език. 10% са завършили английска филология, 9,5% - история, 8% - психология, 7% - география, 4% биология, икономика или право, 2,5% химия или математика. Има и физици.

И така, след като надеждата е с вас, кое да вземете със себе си, преди да прекрачите прага на компанията? Ще са ви необходими решителност и търпение. Много е вероятно да откриете, че стартът в маркетинга ви поставя във входящата позиция на асистент пазарни изследвания, купувач на вестници, стажант общо управление или участник в програма за обучение на завършили маркетинг. Ако истински желаете да работите това и ви харесва обаче нищо няма да може да ви спре. Успех!

Лаура Лейк в marketing.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu