Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Разликата между b2b и b2c маркетинг
Има разлика между маркетинга, насочен към бизнеса (business-to-business или b2b маркетинг) и маркетинга, насочен към клиента (business-to-client/b2c). Въпреки че и в двата случая продавате продукт на човек, опитът сочи, че разликата между двете се задълбочава.
В случая на b2b, цената на продажбата е много по-висока, отколкото ако се продава на клиент. Най-опростеният начин да се обясни това е обяснението, че преди business-to-business транзакцията често са необходими повече проучвания.
Когато маркетолозите рекламират пред бизнеса, те обикновени се фокусират върху логиката на продукта. Правят го, като се съсредоточават върху качествата на това, което предлагат. Тук почти няма емоция в решението за покупка. Маркетингът се стреми да осмисли и разбере купувачите в компаниите, работния им процес и всичките процедури, които спазват. Пазарът b2b има нужда от познание. Tези, които търсят, се нуждаят от информация. Маркетинг материалите трябва да са по-задълбочени и с подробно съдържание. Най-важното в маркетинг съобщението трябва да бъде КАК вашия продукт спестява на бизнеса ВРЕМЕ, РЕСУРСИ и ПАРИ. Ето защо този тип пазар е по-заинтересован от логиката.
При b2c маркетинга фокусът трябва да бъде насочен към ползите за клиента от дадения продукт. Решението е по-емоционално. Потребителите са различни и затова са необходими разнообразни медийни канали, за да се достигне до тях и те да бъдат убедени. По-малко вероятно е хората да се заинтересоват от задълбочено, силно информативно маркетинг съобщение. Те обикновено искат да им се каже направо. Нямат желание да полагат усилие да разберат ползите от предложения продукт. Вместо това, желаят маркетингът да се е погрижил да им изброи тези ПОЛЗИ в опростен вид.
Лаура Лейк в MarketingAbout
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.