Рекламата за таблет! О, това е нещо друго!

 Рекламата за таблет! О, това е нещо друго!

Броят на потребителите на таблети остава значителен в десетки страни. И, съвсем логично, рекламата ги следва там, където са. Експерти очакват, че маркетинг вложенията в рекламни акции в таблетите ще продължават да се развиват. 

Размерът на екрана на таблета и функционалността му като устройство създава много вълнуващи възможности. Въпреки това, рекламните агенции в известна степен все още са изправени пред предизвикателства, когато решат да предложат на клиента кампания в таблети. Сред най-големите проблеми, които срещат, са:

1. Да се набави бюджет. Трудно е да се намерят фирми, които да инвестират в мобилната реклама, коментира Джонатан Грийн - директор мобилни и социални практики в американската маркетингова фирма R/GA, цитиран от Business Insider. Според него добавянето на таблетите като предложение за платформа за достигане до потенциалния купувач задруднява и усложнява процеса на продажба на кампанията. Таблетите нарастват като популярност. Очаква се, че 665 милиона броя устройства ще бъдат използвани от потребителите до 2016 г. Както брандовете, така и рекламодателите обаче все още смятат, че рекламирането в тези устройства е допълнително усилие.

2. Трудно е да се проследи обхвата на рекламата. Естествено, когато агенциите опитват да убедят клиентите си да инвестират в дигитална реклама, рекламодателите обикновено искат да видят статистики на потенциалния обхват.  

3. Издателите таксуват за реклама в дигиталните им списания/вестници много скъпо. Все още предстои да се извърви дълъг път, преди да се направи рекламирането в таблетите по-лека и по-привлекателна услуга. Много медии все още се ориентират как да се поддържат от технологична гледна точка, както и за колко да продават услугите и съдържанието си. Специално в САЩ, където таблетите се родиха, някои издатели сочат почти безумни цени за „интеркативни реклами” в списания в таблети.

4. Първокласното доставяне е от ключово значение. Редица марки все още се развиват твърде бавно в дигиталния свят. Издателите изчакват дълго преди да си изградят мобилно-оптимизиран уебсайт. Чакат още повече преди да вложат в собствено приложение. Същевременно потребителите търсят повече смартфон или таблет преживявания. Явява се възможност за вложение, което може да се осребри.

5. Помнете, таблетите са различни от телефоните. Не всички вторични екранни решения са създадени равни. Разбира се, както телефоните, така и таблетите са направени като устройства за ползване на мобилния интернет и Wi-fi връзка. Но размерът на дисплея и функциите придават различно потребителско изживяване. Двете услуги трябва да бъдат третирани по различен начин, когато става дума за рекламна кампания. Потребителското преживяване, аудиторията и ангажиментът в таблет устройствата са много различни от в смартфона.

6. Криейтивът трябва да бъде по-смел. Таблетите предоставят много възможности за творчество. Рекламни агенции за дигитални услуги обаче са твърде колебливи в експериментите. Таблетите все още са непозната зона за мнозина сред рекламодателите. По-голямата част от рекламите в дигиталните версии на списанията просто са взети като статично изображение директно от списанието. Стоят красиво, но не се възползват от наличните интерактивни възможности на устройството.

7. Рекламите трябва да бъдат най-вече опростено изживяване. Междинните страници, наложените изображения и самостартиращите се видеа създават трафик към сайтовете и импресии, но могат да създадат по-тромаво и натоварващо потребителско преживяване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ