Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламата на бъдещето
Ако все още мислите, че можете да направите маркетинг пробив на бранд чрез повтарящо се рекламно съобщение, имайте предвид, че се задава нещо ново на хоризонта. То е технология, която първо ще се реализира в най-развитите в рекламните иновации нации, сред които е Америка.
Медии в САЩ твърдят, че Apple разработва софтуер на име iBeacon, който дава възможност нейни устройства да комуникират помежду си чрез сигнали от ниска bluetooth енергия, разпространявана в обхват до 45 метра. PlayPal пък анонсира инициатива с подобна технология, която има почти същото име - Beacon.
За какво става дума?
Технологията ще позволи на клиентите да се разхождат из магазините и докато го правят и си харесат някой продукт, да насочат мобилните си устройства към него и така да се сдобият с неограничена информация за него. Тази информация се очаква да се превърне в един вид тяхно "рентгеново зрение" - ще им даде поглед да "виждат” отвъд рекламата и опаковката. Да избират според допълнителна информация.
За някои марки концепцията е плашеща. За други обаче тя предлага невероятна възможност да се отличат.
Представете си, че един клиент си търси в магазина фотоапарат. Технологията за микролокация ще му позволи да открие на място ценна информация за продуктите, разположени на не повече от 45 метра. Да си представим сега, че в конкретната ситуация клиентът има избор между два фотоапарата в магазина. И двата имат силна реклама, добре опаковани са и търговецът е ентусиазиран, мил и симпатичен. Едната компания производител обаче му предлага бързо и лесно да получава информация за продукта й чрез телефона си, да разбере спецификите му и да ги съпостави със своите предпочитания, да гледа видеоклипове, да сваля промоции и да чете прегледи и мнения за продукта от опитни хора, в случая, да кажем, фотографи. Сега си представете, че другият производител не предлага такава информация. Клиентът трябва да започне да търси в уеб браузъра на телефона си информация за продукта му, за да разбере лично нещо повече за него. При тази ситуация на двоумене победителят между двамата е ясен. Колкото и страхотна опаковка да има вторият производител, по-вероятно е покупката да се определи от количеството информация, което клиентът е получил от първия.
Разбира се, тази иновация не означава, че добрата реклама и опаковките ще отстъпят като инструменти на маркетинг фронта в магазините. Марките обаче ще стават все по-прозрачни. Тези от тях, който се развиват, ще мислят за рекламата като за задълбочено съдържание за продуктите и услугите им, не като за агресивно повтарящо се съобщение. Те ще предлагат точната информация според нуждите на клиентите, в точния момент, на точното място.
Какъв е изборът пред маркетолозите?
Те могат да игнорират технологията за микролокация и да се надяват, че традиционната реклама ще им изгради силен бранд. Или да правят всичко възможно да я използват. Ако решат да я ползват, ще имат нужда от стратегии и ресурси да си осигурят нужната информация, като се започне от създаване на онлайн съдържание и се стигне до мнения и коментари за продуктите им.
Може би технологията ще се развие. Засега обаче тя е само в зародиш. Вероятно ще са необходими месеци за изследвания, изготвяне на стратегии и творческа работа. Всеки случай, когато тя се роди, маркетингът, който я адаптира, ще трябва да си напише карта на цялото потребителско пътуване в магазините и да определи точното количество информация, нужно за да спечели от нея.
От Advertising Age
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.