Рекламни девизи, които се помнят

Рекламни девизи, които се помнят

Рекламни девизи, които се помнят

Как се прави рекламен лозунг? Не е сложно. Рецептата е следната: Сложи една доза елегантна фраза, добави две дози позициониране на марката, декорирай с ценности и после с малко идеализъм. Сервирай!

Това е формулата, според авторите в сайта The Atlantic. Те припомнят няколко интересни истории, свързани с рекламни девизи по света. 

През 1907 г. американският президент Теодор Рузвелт тъкмо допил чашата си кафе в дома на президента Андрю Джаксън „Хермитидж“ в Нашвил, когато декларирал, че кафето било „добро до последната капка“. 10 години по-късно хората, които произвеждали кафето – компания, наречена Maxwell House, – направили думите на бившия президент свой официален рекламен девиз. Повече от 90 години по-късно, рекламната фраза все още има ефективност. 

Както диамантите, добрите лозунги са вечни. Въпреки това, някои от най-популярните марки ги сменят всяка година и на различни места по света (BMW:The Ultimate Driving Machine; BMW: Sheer Driving Pleasure; The Ultimate Driving Experience. Или Jaguar: Born to perform; Unleash a Jaguar; Don't dream it. Drive it! Jaguar. The art of performance; Grace.... space... pace.)

Рекламният девиз е публичното лице на това, което сред маркетинг професиите е известно като бранд позициониране. Искаме публиката да възприема не само продукта, но и по-висока цел. Най-добрите слогани постигат тази висока цел с лесно запомняща се фраза.

Когато се замислите за девизи на големите фирми, какво ви идва наум? Коя рекламна фраза можете да цитирате веднага? Вземете за пример следните девизи, които са успели да се запечатат в паметта на стотици хиляди хора:

  • Just Do It - Nike
  • „Вземи си почивка, вземи Kit Kat” (Have a break, have a Kit Kat) – Kit Kat
  • Think Different. Apple
  • We Bring Good Things to Light - GE
  • “Cats like Felix like Felix.” - Felix
  • Always Coca-Cola!
  • Diamonds are forever. De Beers
  • “Vorsprung durch technik” - Audi
  • Das Auto. Volkswagen

Мислите ли за девиз на фирмата ви? Може би професионално се занимавате с това да измисляте подходящи рекламни изречения? Използвайте следните 6 препоръки по-долу, за да тествате идеята си и да се уверите, че притежава това, от което се нуждае, за да стане „прилепчива“ и да се запечата в съзнанието на хората. Упражнението се препоръчва от авторите в сайта Marketing.About.

1. Направете фразата лесна за помнене. Тя трябва да бъде много лесна за възприемане. Помислете какво хората биха искали да брандират в паметта си и да повтарят на глас пред останалите. Вземете за пример девизите по-горе. Когато ги чухте за първи път, какво ви накара да ги запомните?

2. Създайте асоциация с ключови ползи. Лозунгът ви трябва да съдържа ключови ползи за продукта или услугата ви. Дайте на хората повод да ви запомнят.

3. Отличете марката. Това, което сте измислили, говори ли за характера на продукта или услугата ви? Различава ли ги от предложенията на конкуренцията?

4. Утвърдете я. Девизът трябва да се асоциира с името на марката. В противен случай съществуването му няма смисъл. Марката може да бъде изобразявана и само чрез думите, които се използват в рекламата, или чрез нейното лого.

5. Измислете ритъм или рима. Създайте ги. Ще ви помогнат да се впишете в паметта на публиката. С тях ще я накарате да чете девиза и да го повтаря. Творете поезия. Един от най-ефективните елементи на телевизионната реклама е постоянното изговаряне на лозунга в края на всяко видео на марката. Така се създава постоянство. Освен това, някои от най-успешните рекламни думи в историята са тези, изпяти в края на рекламата по телевизията. (McDonlad's – I'm Lovin' It).

6. Говорете за нещо положително. Клиентите трябва да добиват асоциации с приятни неща, които ги карат да се чувстват добре, обозначават обичани от тях обекти или ги вдъхновяват и мотивират. Защото лозунгът се помни, когато предизвиква емоция.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ