С какво всъщност се занимава копирайтъра?

С какво всъщност се занимава копирайтъра?

Творческите екипи във всяка рекламна агенция знаят точно какво прави копирайтърът и защо не могат без него. Много, външни за креативната арена хора обаче изглежда са малко объркани от името на тази длъжност и определенията за нея. Особено такива сред мениджмънта на компаниите и в спъсъка на клиентите на агенцията. Някои дори си представят, че това всъщност е човекът, който пише изреченията с дребен шрифт в края на рекламите. Подобно обяснение е възможно най-далеч от истината.

Ето как се определя работата на копирайтърите най-често.

Като за начало това е човек, който работи в криейтив екипа на рекламните агенции. В агенциите копирайтърите си партнират с арт директорите като носят  отговорността за вербалното и текстово съдържание на рекламата, в което често се включва получаването на дадена информация за текста от клиента (фирмата, за която се готви рекламата).

Тази фигура е нагърбена със задачата да разказва история, измисляйки я по начин, който резонира с разбиранията на читателя/ слушателя, в идеалния вариант провокирайки емоционлен отговор. Арт директорът пък носи крайната отговорност за визуалната комуникация и, особено в случая с печатните творби, може да надзирава производството.

С една дума копирайтърът е креативен стратег, първо и преди всичко. Думите, заглавията, основният текст в рекламата, се падат на него. Заедно с арт директора той е фокусиран върху големята идея. Може и да мисли във визии, както арт директорът може да мисли в думи. Рекламата е общ продукт, в чиято изработка някои автори изтъкват колко е значима включително ролята на счетоводителя на агенцията.

Любопитният момент е, че в последните години границите между задълженията на копирайтъра и арт директора се размиват все повече. Проектите, които пристигат в рекламните агенции, се нуждаят от съвсем малко или никаква словесна форма. Но винаги имат нужда от силни идеи. Като цяло, повечето идеи се раждат в сътрудничеството между писателите, планьорите и финансовия мениджмънт.

Копирайтърът е „копидиректор“, „криейтив писател“, „ковач на словото“ („wordsmith”), “творчески мислител“, „рекламен криейтив“, „машина за мислене“ и всичко друго, само не и обикновен "словослагател".

Пол Шугит коментира темата в Advertising.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ