Седем правила при избора на стоки за онлайн магазин

Седем правила при избора на стоки за онлайн магазин

Да стартираш онлайн магазин на пръв поглед изглежда не чак толкова сложно и скъпо начинание. Но не е застраховано от грешки. Положението дори може да стане критично, ако финансирането е ограничено. Какво още трябва да се планира внимателно преди старта? Ето седем, доказани в практиката правила.

1. Стоките трябва да са компактни, лесни за съхранение. Не си струва да започвате онлайн търговия с продажба на рояли например – ще ви трябва голям склад, товарачи, наем на автотранспорт, т.е. прекалено високи разходи като за начало.

2. Асортиментът трябва да носи достатъчно добра печалба, така че от една продажба в компанията да остават не по-малко от 35 евро. В противен случа, при евентуална грешка няма да можете да компенсирате разходите си. Принципът е с всяка поръчка да получавате достатъчно пари, които да покриват евентуални щети, свързани с изгубване при доставка, кражба или отказ на клиента от стоката.

3. От горното правило следва и правило 3 – стоките трябва да са скъпи. Не си струва да стартирате търговия с чаени лъжички например, защото ще е нужно да ги продавате в индустриални количества, за да получите някакви прилични печалби. По-добре е да пласирате по-малки количества, но от по-скъпи продукти.

4. Артикулите трябва да са такива, че да е сложно за клиентите да ги сравняват. Така ще избегнете капаните на дъмпинга. Идентичните стоки като битова техника например са лесни за сравняване и ако клиентът може бързо да открие най-изгодната за него цена на една и съща стока, възниква ценова надпревара, която води до намаляване на печалбите.

5. Стоката трябва да е такава, че да не се обезценява бързо. Например фототехниката за половин година губи една трета от стойността си. Но писалка Parker и след две години ще струва толкава, колкото е сега.

6. Търсете нискоконкурентна пазарна ниша. Живо самоубйство е да започнете онлайн търговия с мобилни телефони или фотоапарати, където стотици други вече са няколко обиколки преди вас. Най-краткия път към фалита е да започнете бизнес във висококонкурентен сегмент.

7. Осигурете си предварително надежден и добър доставчик. Спецификата на интернет търговията е в това, че клиентът често може да се откаже от направена вече поръчка. И ако доставчикът отказва да приеме обратно върнатия товар, ще започнете да трупате сериозни проблеми и загуби. Затова търсете доставчик, който е готов да приема отказани поръчки без уговорки, да продава на цени на едро и да приема различни форми на плащане.

По материали от Business2Community

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ