Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Сет Годин за избора, който ще промени света
Ако Маршал Маклуън е бил прав, (а той вероятно е бил), че рекламата е най-голямата форма на изкуство в модерната епоха, това прави Сет Годин същински Деймиън Хърст в маркетинга. Сещате ли се за Деймиън Хърст? Най-известният жив съвременен артист на Великобритания, известен с това, че шокира света като постави през 1991 г. разрязани животни във формалдехид, и с това, че не спира да провокира. Такъв е и Сет Годин в съвременния маркетинг. Човек, специализиран в разпространението на "вирусни" идеи.
Тези идеи го превърнаха в бизнес гуру. Пионер е в маркетинга. Създател на squidoo.com – свръхуспешен сайт, който позволява на абсолютно всеки да създава страница по всяка тема, която пожелае. Писател е. Има 13 издадени книги, много от които бестселъри.
В телевизионно участие в началото на тази година (вижте го след текста - бел. прев.) Сет Годин споделя радикалните си прогнози за 2012 г., - например как ще се промени професионалното битие на хората и защо ще се налага да се състезаваме към върха, вместо да си седим удобно установени на дъното.
Рецесията вече е рецесия завинаги, смята той. Има циклична рецесия, която идва и си отива, но възникна и нещо друго голямо – краят на индустриалната епоха, която продължи 80 години. Имаш работа, правиш това, което ти казват, пенсионираш се. И добрите в това могат да спечелят над средното заплащане за средно ниво работа. Но, всичко това свърши. 2012 г. е краят на индустриалната епоха и началото на новото време.
Обществото обаче все още е абсолютно неподготвено за тази радикална промяна. Защото училищата ни, системата за пенсиониране, данъците – всички те са изградени върху тезата да правиш, каквото ти казват. А сега се намираме в революционна повратна точка, в която не знаем какво да правим. И няма кой да ни каже.
И така, отново стигаме до фундаменталния въпрос, зададен от руския писател и философ Чернишевски през 60-те години на 19.век - "Какво да се прави?" Този въпрос всъщност е заглавие на романа му, издаден в повратен за руското общество момент - отмяната на крепостничеството. В него Чернишевски описва модела на живот на хората от новото общество - “разумните егоисти”, които живеят от своя труд и по нов начин устройват своя семеен живот и живота в обществото.
Какъв отговор дава на същият този въпрос Сет Годин днес? Изберете себе си! Не чакайте някой да ви избере!, казва той. Ако имате книга, не чакайте някой издател да ви избере. Опитайте да я издадете сами. Ако искате да пишете – пишете. Ако искате да пеете – пейте. Ако желаете да основете социално движение – направете го. Не е важно какво и колко притежавате, важно е да направите промяната. Защото сега можете да упражнявате влияние като правите това, което искате.
Ами нагласата на хората, че правителството им дължи работа? Или, че е длъжно да им осигури работа? Това мислене според Годин започва да ерозира. Изградено преди десетилетия специално в Америка от хора като Хенри Форд и Андрю Карнеги, то най-общо гласи, че има една вградена в обществото мрежа на безопасност, в която плащаш данъци и се грижат за теб.
Сега, хората се състезават към дъното. Това означава, че опитват да правят всичко по-евтино. Има повече нискобюджетни компании (като Walmart), повече хора, на които се плаща по-малко, за да правят нещо. Използват се все по-евтини материали и услуги. Проблемът на това състезание е, че може да го спечелиш. Което може да е доста неприятно. Алтернативата е да се състезаваш към върха. Някои хора правят това с интернет като революционна връзка. Там, ако откриеш как да правиш нещо интересно, уникално, което си заслужава, хората ще те намерят и ще ти плащат допълнително. Защото не си като всички останали, които се състезават към дъното, за да са по-евтини. Ти си различен от всички и по-скъп.
През 2012 г. всеки бизнес трябва да реши дали ще се състезава да бъде по-евтин или ще излезе с лозунга „Ние не сме като всички”. Хората трябва да застанат, да вдигнат ръка и да кажат, че ще правят това, което искат, смята Сет Годин. Ами всички тези работни места и длъжности, които все пак трябва да бъдат запазени? Ами повелята на поколението на родителите, възпитало търсене на стабилност? В една компания за автомобили преди време 20 хил. души губят работата си в един ден, отговаря Сет Годин. Всички те са правили това, което им кажат, и са загубили работата си. „Стабилността” вече не е стабилна!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.