Социалните мрежи като вход към новините

Социалните мрежи като вход към новините

Социалните мрежи се превърнаха във вход към новините в последните години. Макар това да е в ущърб на онлайн медиите, които страдат от значително отклоняване на вниманието на публиката към тях, за мнозина от интернет потребителите е изгодно. Когато отвори своя уникален персонализиран Facebook, човек може да разбира известия както за близките си и познати, така и новини за страната му и света. 

Проучвания изследват как точно хората откриват новините чрез социалните мрежи в последно време. Ново сред тях по темата е изследване на американския център "Пю Рисърч", цитирано от сп. Inc. То показва, че все повече хора разбират новините на деня от социалните мрежи през 2016 г. Това създава промени в мисленето на публиката. Все повече лица вярват все по-малко на новините, които получават в социалните мрежи. От това страдат установени и уважавани медийни марки, чиито съобщения се вливат в шума на измислени сайтове и псевдоновинарски източници.

Изследването на "Пю" за Щатите показва, че 62% от пълнолетните американци се информират от социални мрежи. То се основава на допитване до мнението на над 4500 души. Оказва се, че в САЩ Reddit е най-популярната платформа за новини, 70% от потребителите й откриват новините в нея. Facebook е втора по успех в това отношение - всеки двама от трима души намира в нея новините. 

Някои наблюдатели смятат, че може би е по-трудно да се разбират новини от Twitter, имайки предвид, че съобщенията в нея имат лимит от 140 символа. Но проучването установява, че хората се обръщат към нея също много често. Трима от всеки петима потребители на Twitter намират новините си за деня в нея, показва проучването. 

Други социални мрежи също са изследвани, но се отчита, че те изостават значително след тези първи три, които са най-важни портали към новинарското съдържание. Почти 1/3 от потребителите на Tumblr (31%) и близо 1/4 от тези на Instagram (23%) споделят, че разбират новини от тях. Последното е сравнително изненадващо, имайки предвид, че в Instagram няма линкове към сайтове, а се споделят само снимки. 

Около 1/5 от хората в допитването, които използват YouTube и LinkedIn разбират новини от тях - съответно 21% и 19%, посочва още изследването. На дъното на класацията на социалните мрежи като изтичници на новинарска информация се нареждат Snapchat (17%) и Vine (14%). 

На пръв поглед може да изглежда, че YouTube има по-малък процент в разултатите, но и процентите трябва да се интерпретират специфично. Twitter и YouTube може и да са наравно, защото YouTube достига до 48% от пълнолетното население на Америка, но пък само 21% от хората казват, че разбират новините от нея. Догато Twitter достига 16% от хората в САЩ над 18 г., то 59% от потребителите й приемат от нея новините. С помощта на математиката, интерпретирано това означава, че двете мрежи имат приблизително еднаква тежест и значение за научаването на новини в страната. 

Изследователите отбелязват, че изборът на социални платформи за достъп до новините е свързан с това дали човек активно или пасивно търси новини. Както и от навиците за потребление на интернет на съответния човек. Хората в YouTube, Facebook и Instagram е по-вероятно да прочетат новини случайно, според както им се покаже в мрежите, докато онлайн правят други неща. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 ноември. Честит имен ден на Екатерина, Катя, Катина, Катерина, Кина
Разформироваха министерството за правителствена ефективност на САЩ
Нещата, които разграничават страхотните лидери от посредствените шефове
Щом Уолстрийт предупреждава за рисковани ИИ инвестиции и трупащи се дългове, значи нещо наистина не върви добре
Между разума и чувствата - невробиология на вечния сблъсък
Цитат на деня
Оптимизъм, но и предпазливост в нагласите на финансовите директори от Централна и Източна Европа
Министерство на туризма проверява готовността на курортите за зимния сезон