Странните ретро реклами на целофана

Странните ретро реклами на целофана

Днес гледаме на опаковането в целофан като на нещо рутинно и едва ли вълнуващо. Имало е обаче времена, когато фирмите са се борили този материал да навлезе сред домакините. Тогава е била впрегната силата на печатната реклама, за да се родят някои впечатляващи и доста странни от съвременна гледна точка послания, внушения, идеи и илюстрации.

Гигантски мухи, "свежи цигари" и бебета, увити в прозрачно фолио от материала са били използвани, за да се популяризират произведените от пластмаса опаковки. Британските автори в "Дейли Мейл" показват някои от най-странните, интересни ретро реклами, публикувани в САЩ.

През 30-години на миналия век целофанът е бил смятан в развитите общества за интересна и необикновена новост. Някои от тези реклами, разпространявани между 1930 и 1950 г., имат разумно послание. Например тази, която показва, че целофанът може да помогне да се прогонват насекомите. Ценна функция във времената, когато не всички са имали хладилник.

Тук следват най-интересните илюстрации.

„Целофанът осигурява удоволствието от пушенето”. Идея от рекламата на миналото. Днес и в бъдеще, в епохата на борба с тютюнопушенето, няма да видите подобна реклама на цигарите.

 

„Мухи, пазете се!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Още една необяснима визия, която потвърждава, че от DuPont са мислили, че могат да продадат материала, ако го свържат в рекламата си с бебета.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И отново. Това е моделът.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кой да предположи, че дори бельото било едно от местата, където целофанът можел да се използва?

Реклама, насочена към американците в миналото.

Физиономията на това момченце ни оставя без съмнение колко много той обича целофана.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чипсът е по-хубав и по-свеж в целофан. DuPont рекламира във времена, когато семейството е основната потребителска единици, не индивидът. И когато вкъщи е нямало хладилници.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А тази реклама сравнява силата на целофана с тази на сибирската тундра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И накрая, класическото обещание: употребата на целофан ще намали теглото ви. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ