Субкултурите в интернет - цел на маркетинга през 2015 г.

Субкултурите в интернет - цел на маркетинга през 2015 г.

Да се правят прогнози по принцип е много трудно, особено по отношение на маркетинга със съдържание в мрежата. Той е сложно поле, което се развива с бързи темпове. 

Въпреки това, забелязах някои тенденции, които се появиха наскоро. Мисля, че те подсказват каква ще бъде цялостната посока на развитие на маркетинга с онлайн съдържание през 2015 г. Ето част от прогнозите ми по темата:

Колко са важни последователите в социалните медии? Те ще имат значение за марката в зависимост от това към какви кръгове от интереси принадлежат. 

В ранните дни на интернет търсачките бяха основният начин хората да откриват съдържание онлайн. Google и Yahoo предлагаха най-свързаните със запитването резултати. Търсенето все още не беше песонализирано. Подаваше се информация до средностъатистическия човек. След това дойде вълната на социалните мрежи. Те разкриха изцяло нова линия на търсене и намиране на онлайн съдържание. Защото са много персонализирани от самия потребител.

После пораснаха. Сдобиха се със стотици милиони потребители и марки. Известна част от съдържанието започна да се филтрира. Социалните мрежи наложиха свой подбор на публикациите, което хората виждат, чрез алгоритмите, които определят нюзфийда им. Facebook го направи на базата на информация какви са приятелите ни, кой сме последвали, въз основа на личната информация за възрастта ни, пола, образованието и семейния статус, който сами сме споделили. Освен това взе предвид и фен страниците на фирми, марки и известни лица, които сме харесали.

В тази връзка най-интересната промяна от гледна точка на маркетинга се състои в разрастването на онлайн субкултурите. Хората, които познаваме, това, което харесваме и споделяме в социалните медии започва да определя все повече какво виждаме в интернет, чии гласове чуваме и какво чуваме. Интернет става по-интензивно фокусиран върху стеснения кръг от теми и социалните кръгове. 

Тези групи са с уникална важност за марките. Лоялността и доверието към марки, продукти или знаменитости сред нишовите субкултури са много по-големи. Единственият начин компаниите да се ориентират правилно в бъдещето на мрежата е да изберат кои субкултури в нея да преследват и да отделят много специално внимание на ценностите, вярванията и идеите, които определят тези групи. 

 Браян Хонигман - маркетинг консултант от САЩ, автор и говорител, в сайта BrianHonigman

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ