Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Сет Годин: Създавайте лилави крави!
Как да създадете забележителен продукт? В миналото ефективният маркетинг можеше да продаде най-обикновеният продукт или услуга. Тази епоха обаче приключи. Сега трябва да предложите нещо истински забележително.
В книгата си „Лилава крава: Трансформирайте бизнеса си в наистина забележителен“ маркетинг гуруто Сет Годин обяснява понятието „забележителен“ в като „нещо, за което си струва да се говори. Което си струва да се забележи. Изключително. Ново. Интересно. То е лилава крава. Скучните неща са невидими. Те са кафява крава“. Според Годин е настъпила ерата на лилавите крави и стоките, които са „много добри“ , но изглеждат ежедневно дори не си заслужава да се споменат. Той дава 9 съвета на бизнеса, който иска да създаде наистина забележителен продукт. Business Insider ги цитира:
*Създай търсене като направиш продукта си много различен от останалия масив. Направи го „супербърз или супербавен, много ексклузивен или много евтин, огромен или миниатюрен“. Преследвай крайностите. Предизвикай себе си и екипа си да определите какви са тези крайности. След това тествай кои крайности е най-вероятно да доставят маркетинг резултатите, които търсиш.
*Да играеш на сигурно е най-рискованата стратегия. В пренаселения пазар да се вписваш, днес е равно на провал. В натоварения пазар да не изпъкваш е същото като да бъдеш невидим.
*Когато нещо няма да проработи, приеми загубите и продължавай напред. Ако осъзнаеш, че продуктът ти няма да бъде забележителен вече и не виждаш бъдеще, в което хората ще бъдат очаровани от него отново, е време да осъзнаеш, че играта се е променила. Вместо да инвестираш в умиращ продукт, вземи печалбите от него и вложи в нещо ново.
*Вместо да опитваш да продаваш на масите, опитай да хванеш вниманието на тези, които първи адаптират всичко ново.
*Конкретизирай клиентите си. Намери тази група, която за теб е най-печеливша. Тези, които адаптират първи, ще позволят на идеята ти да мигрира към масите. Измисли как ще разработиш и наградиш тази група и рекламирай пред нея. Игнорирай всички останали! Твоите реклами (и продукти) са за нея.
*Лесно е да бъдеш забележителен в период на икономически застой и спад, защото всички останали се страхуват да се гмурнат в дълбоките води. Всъщност сега е точният момент да се правят изключителни продукти, въпреки че забързаните мениджъри не го осъзнават. В развитите икономики сега хората са много по-склонни да правят големи услуги, смята Сет Годин. Например да сменят зъболекаря или счетоводителя си, или да опитват иновации и нови технологични услуги.
*Не е задължително да бъдеш гений, за да създадеш хитов продукт, но трябва да имаш правилната нагласа. Нямаш избор освен да разширяваш бизнеса си и да пуснеш нов продукт, създаден с мисленето, че има лилави крави.
*Намери начини да правиш по-евтина дистрибуция.
*Веднъж щом си направил хит, е време да създадеш друг забележителен продукт. Palm, Yahoo!, AOL, Marriott, Marvel Comics и Maxwell House. Всички тези големи компании имаха империя зад гърба си, но се провалиха, защото не поеха друг риск.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.