Сет Годин: Създавайте лилави крави!

Сет Годин: Създавайте лилави крави!

Как да създадете забележителен продукт? В миналото ефективният маркетинг можеше да продаде най-обикновеният продукт или услуга. Тази епоха обаче приключи. Сега трябва да предложите нещо истински забележително.

В книгата си „Лилава крава: Трансформирайте бизнеса си в наистина забележителен“ маркетинг гуруто Сет Годин обяснява понятието „забележителен“ в като „нещо, за което си струва да се говори. Което си струва да се забележи. Изключително. Ново. Интересно. То е лилава крава. Скучните неща са невидими. Те са кафява крава“. Според Годин е настъпила ерата на лилавите крави и стоките, които са „много добри“ , но изглеждат ежедневно дори не си заслужава да се споменат. Той дава 9 съвета на бизнеса, който иска да създаде наистина забележителен продукт. Business Insider ги цитира:

*Създай търсене като направиш продукта си много различен от останалия масив. Направи го „супербърз или супербавен, много ексклузивен или много евтин, огромен или миниатюрен“. Преследвай крайностите. Предизвикай себе си и екипа си да определите какви са тези крайности. След това тествай кои крайности е най-вероятно да доставят маркетинг резултатите, които търсиш.

*Да играеш на сигурно е най-рискованата стратегия. В пренаселения пазар да се вписваш, днес е равно на провал. В натоварения пазар да не изпъкваш е същото като да бъдеш невидим.

*Когато нещо няма да проработи, приеми загубите и продължавай напред. Ако осъзнаеш, че продуктът ти няма да бъде забележителен вече и не виждаш бъдеще, в което хората ще бъдат очаровани от него отново, е време да осъзнаеш, че играта се е променила. Вместо да инвестираш в умиращ продукт, вземи печалбите от него и вложи в нещо ново.

*Вместо да опитваш да продаваш на масите, опитай да хванеш вниманието на тези, които първи адаптират всичко ново.

*Конкретизирай клиентите си. Намери тази група, която за теб е най-печеливша. Тези, които адаптират първи, ще позволят на идеята ти да мигрира към масите. Измисли как ще разработиш и наградиш тази група и рекламирай пред нея. Игнорирай всички останали! Твоите реклами (и продукти) са за нея.

*Лесно е да бъдеш забележителен в период на икономически застой и спад, защото всички останали се страхуват да се гмурнат в дълбоките води. Всъщност сега е точният момент да се правят изключителни продукти, въпреки че забързаните мениджъри не го осъзнават. В развитите икономики сега хората са много по-склонни да правят големи услуги, смята Сет Годин. Например да сменят зъболекаря или счетоводителя си, или да опитват иновации и нови технологични услуги.

*Не е задължително да бъдеш гений, за да създадеш хитов продукт, но трябва да имаш правилната нагласа. Нямаш избор освен да разширяваш бизнеса си и да пуснеш нов продукт, създаден с мисленето, че има лилави крави.

*Намери начини да правиш по-евтина дистрибуция.

*Веднъж щом си направил хит, е време да създадеш друг забележителен продукт. Palm, Yahoo!, AOL, Marriott, Marvel Comics и Maxwell House. Всички тези големи компании имаха империя зад гърба си, но се провалиха, защото не поеха друг риск.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 30 юни до 6 юли
Жега: Испания счупи исторически рекорд за юни с 46 градуса, съпругата на Борис Джонсън се дехидратира
Проверяват сигнал, че издирваният черен леопард е забелязан край Ловеч
Отпада забраната за влизане в района на Шуменското плато
Край на превъртането на километражи при покупка на употребявани автомобили
Четири инвестиции, които си струва да направите още днес
Зеленски призова за засилване на санкциите срещу Русия
Алигаторски Алкатраз: Тръмп открива център за задържане на мигранти насред блата, пълни с едри влечуги