Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тайната на една успешна марка:Pinterest
Социалната мрежа за споделяне на снимки Pinterest стартира като опростена платформа за колекциониране на фотографии и илюстрации, за да превземе цял свят. Днес тя е един от най-известните брандове на онлайн пространството. Въпреки че се появи преди две години.
За нейната маркетинг история ще ви разкажем тук.
Pinterest е феномен на себеизразяването и вдъхновението, породено от другите, смята американското списание Entrepreneur. „Хората се интересуват от Pinterest, защото им помага да се чувстват вдъхновени”, казва Дан Фоул – изпълнителен директор на калифорнийската компания. Според него от Pinterest човек може да се вдъхнови да започне ново хоби. Да разбере за продукт, за чието съществуване не е предполагал. Или бързо да измисли какво да сготви за вечеря. Освен това този сайт създава усещане за лично пространство. Свят, в който човек вижда само нещата, които харесва.
Това е една от маркетинг тайните на този онлайн бранд. Този вид интимност създава здрава емоционална връзка. Усещане, че докато си в социалната мрежа, ти е приятно. „Това, което харесваме, е това, което сме самите ние. Така че споделянето на това, което ни харесва, онлайн е като да казваме „Ето кой съм”, смята Анди Спейд – кокриейтив директор и бранд стратег в нюйоркската агенция Partners & Spade.
Популярността на бранда Pinterest се дължи основно на факта, че става дума за продукт, изцяло оформен от потребителите в крайния му вариант на употреба. Тук максималното персонализиране е водещ момент. Сайтът стартира като начин да помогнеш на хора в мрежата да колекционират снимки. След това създателите му започват да приканват все повече и повече потребители да го използват. И той еволюира във виртуално място, където присъстващите могат да намерят и съхранят неща, които ги вдъхновяват. Място, чиито обекти много бързо се възприемат – снимките.
Най-добрият начин да изградиш продукт, услуга или бизнес, е като започнещ разговор с първите хора, които го ползват. Това е доказала маркетинг историята на Pinterest. Или поне самото начало на зараждане на сайта.
Интуитивната употреба на продукта също е ключ. За да има успех брандът, той трябва да обозначава нещо гениално просто, лесно за употреба. В случая на Pinterest дизайнът е такъв, че страниците изглеждат така, сякаш човек забожда в тях снимка на корковото си табло вкъщи, само че го прави виртуално. Потребителят има чувството, че вече е правил това. Че върши нещо познато, но в интернет.
Klout назова Pinterest една от най-влиятелните компании на 2012 г. Сайтът има повече от 27 милиона уникални потребителя само в САЩ. Той отчете най-големия годишен ръст на аудитория миналата година – 1047%, според Nielsen. Какво ще се случи след успеха на марката му в онлайн пространството, изпълнено с конкуренти, предстои да разберем.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.