Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тайната наука на рекламата
Седмица след като американският сайт BuzzFeed представи видео на тема „Ако мъжете бяха на мястото на жените в рекламата”, той показва и друг клип на рекламна тематика. В него става дума за начините, по които маркетингът влияе на аудиторията на подсъзнателно ниво.
Темата е обсъждана многократно в десетки информационни източници. Въпреки това тя неотменно предизвиква внимание. Видеото на BuzzFeed посочва следното:
Американските компании харчат средно около 170 млрд. долара за реклама ежегодно. Работи ли наистина рекламната индустрия? Да, отчасти заради скритата наука, с чиито техники тя предава внушения и предизвиква емоционални състояния.
Успешната реклама използва няколко вида трикове и техники, за да влияе на потребителите. Тя провокира положителни спомени и емоции, които влияят на поведението ни с времето. Те ни подтикват да си купим нещо на по-късен етап, след като сме видели рекламата.
Маркетингът достига подсъзнателни нива в мозъка, за да работи. Хората не обичат да си мислят, че може лесно да им се влияе. В същото време те инстинктивно поглеждат към това, което някой друг гледа. Затова в телевизионната реклама често се показва модел, който гледа към предлагания продукт или съобщение.
Най-добре е да се използват щастливи лица в рекламата, защото в мозъка ни има „огледални” неврони, заради които автоматично започваме да имитираме изражението на лицето на човека, който гледаме. Хората намират лицата с очи с по-разширени зеници за по-привлекателни. Затова зениците на рекламните снимки на някои модели са изкуствено разширявани.
Ако един продукт се постави в доминиращата, дясна ръка на човека в рекламата, той ще стои по-добре и рекламата с него ще е по-убедителна, независимо дали става дума за сандвич, безалкохолно или потребителска електроника.
Цветовете създават силни асоциации. Марките избират цветовете на логата си според това, което искат да внушат. Червеното се свързва с действие, въодушевление и младост. Зеленото - със свежест, растеж и здраве. Синьото – с доверие, увереност и сигурност.
За да убедят потребителите, компаниите предлагат по-висока първоначална цена, която после могат да намалят и да комуникират като по-изгодна. Като намаления. Освен това те използват техники като „твърдението за невестулката” – „Някои хора казват, че невестулката е страхотна”. То е мъгливо, но някак си звучи достоверно. Потребителите му вярват. Друг вариант е недовършеното твърдение, в което се казва, че един продукт е по-добър или има по-хубави качества, но дотук – твърдението не се продължава. Казва се, че е повече от нещо, но сравнението не е довършено. По-добър от кое?
Използват се и образите на знаменитости, които се асоциират с марката с рекламни договори. Звезди и експерти гарантират качеството на продукти и услуги, без дори да са ги изпробвали.
Не на последно място, в рекламата се използва и друг силен инструмент – риторичният въпрос. Неговият неизбежен отговор потвърждава, че продуктът има значение.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.