Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Така изглеждаха първите реклами във Facebook
Повечето потребители на Facebook просто приемат, че ще видят по две-три реклами всеки път, когато влязат в профила си. Но не винаги е било така.
В първите няколко месеца от съществуването на Thefacebook.com, на сайта няма реклами. След стартирането през 2004 г. Марк Зукърбърг и другите участници в проекта разпространяват сайта в няколко елитни американски университета. Скоро Зукърбърг признава, че трябва да въведе реклами, за да покрие увеличаващите се разходи за сървъри, които да поддържат разрастващия се брой потребители.
Това се случва през март 2004 г. В това време съоснователят на социалната мрежа Едуардо Саверин вече е започнал да подписва дребни сделки с рекламодатели. След месец се появяват първите реклами. В началото сайтът предлага два банера с различна големина и т.нар. Facebook Flyers, които позволяват на фирмите да купуват реклама, насочена към всички потребители, чийто имейл е регистриран към даден университет.
Ето как изглеждаха първите реклами във Facebook:
Според ръководителя на MRY - една от първите маркетингови агенции, работили с Facebook, в началото основателите на социалната мрежа не са разбирали от онлайн реклама, но за сметка на това "наистина добре познаваха продукта и аудиторията си."
След рекламите, насочени конкретно към студенти, идват първо Victoria's Secret, след това Mastercard. В началото Зукърбърг проявява съпротива, като отказва реклама на компании като Mercer Management Consulting и Goldman Sachs, или просто поставя под тях надпис "И ние не ги харесваме, но те плащат сметките." През 2005 г. обаче явно вече е приел факта: по това време Facebook вече има добре развит отдел за реклама. Един от служителите в него твърди, че компанията по това време не е била особено придирчива при одобряването на рекламите. По-късно, когато те започват да се поставят по-близо до съдържанието на страницата, политиката в това отношение е станала по-стриктна. Първите реклами, които той си спомня, са на PartyPoker.com и - това, което заслужава да се отбележи, Аpple.
Вместо просто да публикуват банер, Аpple инвестират в спонсорирани групи - нова опция, която позволява на фирмите да насочват трафик към своите групи в социалната мрежа. Една такава сделка с Apple генерирала стотици хиляди долари месечно за Facebook и показала бъдещата посока на развитие.
През 2006 отношението на Зукърбърг към рекламата се е променило. Той директно заявява на новозначения шеф на рекламата Майк Мърфи: "Не мразя рекламата изобщо. Мразя скапаната реклама."
Оттогава Facebook, изглежда, включва в своята мисия това да прави рекламните си елементи все по-изтънчени и ангажиращи, като ги обвърже максимално с действията на потребителите. Така социалният сайт е увеличил приходите си от 382 000 долара през 2004 г. до 5 милиарда миналата година, десет години след стартирането му.
Източник: Mashable
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.