Така изглеждаха първите реклами във Facebook

Така изглеждаха първите реклами във Facebook

Повечето потребители на Facebook просто приемат, че ще видят по две-три реклами всеки път, когато влязат в профила си. Но не винаги е било така.

В първите няколко месеца от съществуването на Thefacebook.com, на сайта няма реклами. След стартирането през 2004 г. Марк Зукърбърг и другите участници в проекта разпространяват сайта в няколко елитни американски университета. Скоро Зукърбърг признава, че трябва да въведе реклами, за да покрие увеличаващите се разходи за сървъри, които да поддържат разрастващия се брой потребители.

Това се случва през март 2004 г. В това време съоснователят на социалната мрежа Едуардо Саверин вече е започнал да подписва дребни сделки с рекламодатели. След месец се появяват първите реклами. В началото сайтът предлага два банера с различна големина и т.нар. Facebook Flyers, които позволяват на фирмите да купуват реклама, насочена към всички потребители, чийто имейл е регистриран към даден университет.

Ето как изглеждаха първите реклами във Facebook:


Според ръководителя на MRY - една от първите маркетингови агенции, работили с Facebook, в началото основателите на социалната мрежа не са разбирали от онлайн реклама, но за сметка на това "наистина добре познаваха продукта и аудиторията си."

След рекламите, насочени конкретно към студенти, идват първо Victoria's Secret, след това Mastercard. В началото Зукърбърг проявява съпротива, като отказва реклама на компании като Mercer Management Consulting и Goldman Sachs, или просто поставя под тях надпис "И ние не ги харесваме, но те плащат сметките." През 2005 г. обаче явно вече е приел факта: по това време Facebook вече има добре развит отдел за реклама. Един от служителите в него твърди, че компанията по това време не е била особено придирчива при одобряването на рекламите. По-късно, когато те започват да се поставят по-близо до съдържанието на страницата, политиката в това отношение е станала по-стриктна. Първите реклами, които той си спомня, са на PartyPoker.com и - това, което заслужава да се отбележи, Аpple.

Вместо просто да публикуват банер, Аpple инвестират в спонсорирани групи - нова опция, която позволява на фирмите да насочват трафик към своите групи в социалната мрежа. Една такава сделка с Apple генерирала стотици хиляди долари месечно за Facebook и показала бъдещата посока на развитие.

През 2006 отношението на Зукърбърг към рекламата се е променило. Той директно заявява на новозначения шеф на рекламата Майк Мърфи: "Не мразя рекламата изобщо. Мразя скапаната реклама."

Оттогава Facebook, изглежда, включва в своята мисия това да прави рекламните си елементи все по-изтънчени и ангажиращи, като ги обвърже максимално с действията на потребителите. Така социалният сайт е увеличил приходите си от 382 000 долара през 2004 г. до 5 милиарда миналата година, десет години след стартирането му.

Източник: Mashable

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ