Топ 5 на текстовете за маркетинг в "Мениджър.Нюз" през 2012 г. (4)

Топ 5 на текстовете за маркетинг в Мениджър.Нюз през 2012 г. (4)

Бивш шеф на Apple разкри защо часовникът в рекламите на iPhone винаги сочи 9:42

Инженер, заемал ръководна позиция в Apple, разкри изненадващи подробности около маркетинга на компанията и особеностите в рекламата на iPhone. Пред студенти в Калифорния Боб Борчърс разказал, че часовникът в ранната телевизионна и печатна реклама на Apple най-често сочи 9:42 сутринта, защото всъщност това е точният час, в който iPhone е бил представен за първи път.

Видео с Борчърс, който разказва за практиките в маркетинга на Apple, за символите и стратегиите в него и за състоянието на технологичния пазар беше качено в YouTube и остана там известно време. След това компанията го премахна, информира Business Insider. Записът е бил направен от младеж в аудиторията, който го е качил в интернет.

Борчърс е бивш инженер продуктов маркетинг. Известен е с това, че се появи в някои от видеоклиповете с насоки за употребата на iPhone и iLife. На младежите той е обяснил, че Стив Джобс преди години е искал да направи „първия телефон, в който хората ще се влюбят” – революционен продукт, който позволява на потребителите „да носят интернет в джоба си”. Последното се е разглеждало като доста ненужна идея за времето преди създаването на смартфоните. Маркетинг екипите са били ръководени от стратегията да следват три насоки: 1.) наруши правилата, 2.) обръщай внимание на детайлите и 3.) накарай хората да мислят различно за връзката си с устройството.

Много от нещата, които потребителите днес обичат в iPhone – приложенията, видео и фотографските възможности, GPS и гласовата интеракция, са били част от оригиналните разпоредби за маркетинга. Отначало телефоните с мобилна връзка на Apple са били замислени с пластмасово покритие, но Джобс е алармирал инженерите, че след продължителна употреба на телефона то ще се издраска и загрозява. Например когато хората слагат телефона си в един джоб с твърди и остри предмети като ключовете. Така е било взето решение пластмасата да бъде заменена с покритието Gorilla Glass, от което по това време производителите са се отказали. Накрая се е оказало, че това е по-добрата опция за двете компании – за Apple и другата, която произвежда материала.

Борчърс е обяснил още, че Apple отделя изключително много време за презентацията на продуктите си и опаковането им, защото си поставя цел като комуникира продукта си да убеди хората, че това, което е поставено вътре в опаковката е специално, нещо с което компанията се гордее и е много ценно. Освен това той е заявил, че в една от рекламите на iPhone телефонният номер, използван, за да се демонстрира услугата Google map е истинският номер на споменатия ресторант, „въпреки че всяка фирма би използвала измислен номер”. Той е казал, че последният път, когато е бил в този ресторант – „Пасифик Кеч” в Сан Франциско – там все още са предлагали специалитета „Айфон”, който е калмари.

След като напусна Apple след представянето на iPhone 4, Борчърс стана инвеститор на рисков капитал в Opus Capital, сочи сайтът macnn.com. По думите му той е решил да се прехвърли обратно в малкия бизнес, защото е искал да помогне на други да израснат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон