Топ 5 на текстовете за маркетинг в "Мениджър.Нюз" през 2012 г. (4)

Топ 5 на текстовете за маркетинг в Мениджър.Нюз през 2012 г. (4)

Топ 5 на текстовете за маркетинг в "Мениджър.Нюз" през 2012 г. (4)

Бивш шеф на Apple разкри защо часовникът в рекламите на iPhone винаги сочи 9:42

Инженер, заемал ръководна позиция в Apple, разкри изненадващи подробности около маркетинга на компанията и особеностите в рекламата на iPhone. Пред студенти в Калифорния Боб Борчърс разказал, че часовникът в ранната телевизионна и печатна реклама на Apple най-често сочи 9:42 сутринта, защото всъщност това е точният час, в който iPhone е бил представен за първи път.

Видео с Борчърс, който разказва за практиките в маркетинга на Apple, за символите и стратегиите в него и за състоянието на технологичния пазар беше качено в YouTube и остана там известно време. След това компанията го премахна, информира Business Insider. Записът е бил направен от младеж в аудиторията, който го е качил в интернет.

Борчърс е бивш инженер продуктов маркетинг. Известен е с това, че се появи в някои от видеоклиповете с насоки за употребата на iPhone и iLife. На младежите той е обяснил, че Стив Джобс преди години е искал да направи „първия телефон, в който хората ще се влюбят” – революционен продукт, който позволява на потребителите „да носят интернет в джоба си”. Последното се е разглеждало като доста ненужна идея за времето преди създаването на смартфоните. Маркетинг екипите са били ръководени от стратегията да следват три насоки: 1.) наруши правилата, 2.) обръщай внимание на детайлите и 3.) накарай хората да мислят различно за връзката си с устройството.

Много от нещата, които потребителите днес обичат в iPhone – приложенията, видео и фотографските възможности, GPS и гласовата интеракция, са били част от оригиналните разпоредби за маркетинга. Отначало телефоните с мобилна връзка на Apple са били замислени с пластмасово покритие, но Джобс е алармирал инженерите, че след продължителна употреба на телефона то ще се издраска и загрозява. Например когато хората слагат телефона си в един джоб с твърди и остри предмети като ключовете. Така е било взето решение пластмасата да бъде заменена с покритието Gorilla Glass, от което по това време производителите са се отказали. Накрая се е оказало, че това е по-добрата опция за двете компании – за Apple и другата, която произвежда материала.

Борчърс е обяснил още, че Apple отделя изключително много време за презентацията на продуктите си и опаковането им, защото си поставя цел като комуникира продукта си да убеди хората, че това, което е поставено вътре в опаковката е специално, нещо с което компанията се гордее и е много ценно. Освен това той е заявил, че в една от рекламите на iPhone телефонният номер, използван, за да се демонстрира услугата Google map е истинският номер на споменатия ресторант, „въпреки че всяка фирма би използвала измислен номер”. Той е казал, че последният път, когато е бил в този ресторант – „Пасифик Кеч” в Сан Франциско – там все още са предлагали специалитета „Айфон”, който е калмари.

След като напусна Apple след представянето на iPhone 4, Борчърс стана инвеститор на рисков капитал в Opus Capital, сочи сайтът macnn.com. По думите му той е решил да се прехвърли обратно в малкия бизнес, защото е искал да помогне на други да израснат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ