Традиционен или дигитален маркетинг? Това ли е въпросът?

Традиционен или дигитален маркетинг? Това ли е въпросът?

Традиционен или дигитален маркетинг? Това ли е въпросът?

Да се ориентираш в света на директния маркетинг може да бъде предизвикателство за малката фирма.

Само някои от трудностите пред нея се състоят в това, че трябва да се маркетира с ограничен бюджет, че трябва да адресира в маркетинговите си съобщения младото поколение, което може би гледа на живота от по-различен ъгъл. На всичко отгоре нови технологии и канали за комуникации се появяват или утвърждават всеки ден.

Всичко се променя с часове и маркетингът трябва да се адаптира незабавно. На този фон, как малката компания да разпредели ограничените си ресурси за реклама?

Има различен отговор за всеки различен бизнес в определен момент. Но може да си помогнете, ако се придържате към следните основни правила на добрия маркетинг. С тях ще задържите бизнеса си по-актуален и конкурентоспособен. 

Ето и правилата

  • Помислете за предлагането на микс от различни видове реклама в разнообразните медии, вместо да насочвате всичките си усилия само в дигитален маркетинг в сайтове, приложения и социалните мрежи или в една реклама в телевизията. Не мислете, че дигиталният маркетинг е стратегия, която е противоположна на традиционния.
  • По-продуктивно е да приспособите подхода си за рекламиране според нуждите на бизнеса си чрез специфична продуктова промоция или според времето от годината. 
  • Дигиталният маркетинг може да ви донесе голяма възвръщаемост на инвестицията и достъп до широка публика. Но може и да се провали. Доставянето на адекватен брой прегледи на страница в интернет, рекламираща една местна кампания, е трудна задача. Трудно се създава трафик към сайтовете на фирмите. Традиционният маркетинг в печата, радиото и телевизията остава водещ двигател на търговски растеж. Той е ключовата част от маркетинг микса на повечето бизнеси. 
  • Пощенската кутия е сила. В Щатите има изследваня, сред които е това на Асоциацията на директния маркетинг, които потвърждават това. Проучването на тази асоциация например сочи, че 80% от потребителите в страната биха регирали на директен маркетинг по пощата - чрез листовки, рекламни материали. 45% от анкетираните твърдят, че биха се ангажирали с един имейл с търговска оферта незабавно след като го получат. 
  • Офертата, която предлагате, е друг фактор, който решава правилния канал за изпращане на съобщението ви. Същата асоациация в Америка открива, че пощенската кутия пред къщата или жилищната сграда остава най-работещ инструмент за реклама на местните магазини и банките. Електронната поща продава добре покани за събития, услуги и конкурси. 
  • Вместо да опитвате да откриете единно решение за проблемите си с продажбите, помислете за няколко различни възможни маркетингови кампании. Определете целите им и финансовите ви ограничения. Направете си сметка. Инвестирайте време, за да се сдобиете с напълно разбиране за възвръщаемостта на инвестицията. Много е важно да имате ясна идея за цената на кампанията и броя продажби, който очаквате тя да генерира. Важно е също да очертаете колко големи очаквате да бъдат тези продажби за определения продукт или за услугата, която предлагате, както и кой очаквате да купи от вас. 
  • Някои ключови думи привличат повече посетители към сайтовете. Така може да стане и с вашия. Но посетителите рядко са купувачи. 

​По материал на Вин Гупта - автор, сътрудник на списание Entrepreneur в САЩ

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ