Как Microsoft купи Minecraft след едно съобщение в Twitter

Как Microsoft купи Minecraft след едно съобщение в Twitter

Работите в маркетинга и се съмнявате в силата на социалните мрежи да променят действителността?

Може би тази история ще ви убеди. Тя разказва как Microsoft и разработчикът на Minecraft - компанията Mojang, сключили сделка за 2,5 млрд. долара след като било публикувано едно туит съобщение. "Оказва се, че технологичният гигант е погълнал шведския разработчик на игри тази есен впоследствие на едно единствено съобщение в Twitter от основателя на компания и инди-гейминг икона Маркус "Ноч" Персон", разказва авторката Нина Зипкин в списание Entrepreneur. Според нея историята припомня, че не бива да се подценява обхватът на социалните мрежи, колкото и пренебрежителен да изглежда той в някои случаи. И че бизнес активността на бизнес лидерите се следи в социалните мрежи повече от предполаганото, тя е важен инструмент за градене на репутация. 

Ако не играете Minecraft, е много вероятно да познавате някой, който го прави. Това е широко успешна и награждавана игра, чиито целеустремени играчи трошат тухли, изграждат виртуални обекти и се борят с чудовища. Преди Microsoft да я купи, до лятото компанията Mojanc беше продала по света 54 милиона копия на играта си Minecraft, които могат да се използват на всякакви платформи - компютри, конзолни игри, мобилни устройства. От старта си на пазара през 2009 г., Minecraft спечели над 700 млн. долара. 

Когато се заговори за сделката за продажбата й през септември 2014 г., геймъри и бизнес анализатори се заинтригуваха. Мнозина сред персонала от 47 души на Mojanc по това време вече бяха напуснали, за да заработят за Microsoft. Самият Персон обяви, че е решил да гони други възможности за развитие. Другият съосновател на фирмата Якоб Порсер, наред с изпълнителния й директор Карл Манех, също я бяха напуснали. След това, в интервю, иначе срамежливия за медийни изяви Персон разказа как се е стигнало до придобиването. 

Всичко се случило след като през юни 2014 г., в момент на разочарование от множеството потребителски критки и негативизам онлайн, той написал в профила си в Twitter "Някой иска ли да купи моя дял от Mojanc, за да продължа напред с живота си? Да получавам омраза в отговор на усилията си да върша правилните неща не е за мен". Минути по-късно му позвънили от Microsoft. Освен това започнал да получава обаждания и от други технологични компании, за които дори не предполагал, че биха били заинтересовани. Сред тях била Electronic Arts. Накрая сделката била сключена с Microsoft, гарантирайки на служителите на малката шведска фирма сигурност на работното място и лидерство, с което да се излезе от онзи етап на бизнес развитие. 

"Просто така, един туит или статус може да промени курса на развитие на бизнеса ви изцяло", смята Зипкин, която е поддръжник на социалните медии. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 21 до 27 юли
Milliyet: Туристите в Турция са предупредени за риск от инфекция с опасни бактерии
Търговският министър на САЩ: 1 август е твърд краен срок за влизане в сила на митата
Светът на парите: Днес всички искат да са банки, а това не се харесва на банките
Времето: Днес ще бъде слънчево и горещо
Бангладеш и САЩ подписват петгодишно споразумение за внос на пшеница
Лек ръст на цените на петрола, докато инвеститорите следят въздействието на новите санкции срещу Русия
Папа Лъв осъди „варварството на войната“ след израелски удар по католическа църква в Газа