10 стъпки за собствена рекламна кампания

10 стъпки за собствена рекламна кампания

Да създадете рекламна кампания за бизнеса, ако не сте професионален маркетолог, не е лесна задача. Но не е и невъзможна. Може да го сторите сами, ако се приготвите да запретнете ръкави и да се захванете за работа на пълни обороти.

Това посочва в материал Ейприл Дънкан, основател на американския сайт About, рекламен и пиар специалист на свободна практика повече от десетилетие. Тя предлага кратка програма от 10 стъпки, с които да се създаде рекламна инициатива. Ето какви са стъпките, които изброява. 

1. Вашата стратегия.
Нищо не може да ви помогне в това да откриете целите си, освен ваш собствен маркетингов план. Вие научавате много за фирмата си, конкурентите и дългосрочните си цели чрез създаването и следването на собствена маркетингова стратегия. Това е от изключително важно значение, за да разберете какъв тип реклама ще е най-добра за вас.

2. План за действие.
След като създадете маркетингова стратегия, ще ви е необходим план за действие. Този модел ще ви покаже как агенциите и хората на свободна практика поставят приоритетите си на място. Вашият план също така ще ви даде и жизненоважна информация, която ще можете да използвате при изпълнението на рекламната си стратегия.

3. Определете си бюджет.
Как да рекламирате, зависи най-вече от това какъв бюджет може да си позволите. Трябва да използвате парите си разумно. Ако не разполагате с много, то едва ли бихте искали да инвестирате в кратък рекламен клип, излъчван в малките часове през нощта в някоя местна кабелна телевизия. Ако сте наясно колко точно ще изхарчите в началото на кампанията, ще вземете най-правилните решения относно създаването и пласирането на всички рекламни средства след това.

4. Оглеждайте се за достъпни възможности.
Ръководенето на собствена рекламна акция означава, че ще бъдете шеф на самия себе си. Ще трябва да намерите най-добрите места за реклама и най-достъпните възможности, които да отговарят на бюджета ви. Ако сте ограничени във финансовите си възможности, то потърсете начини да стимулирате изобретателността си в тези рамки.

5. Опознайте таргет аудиторията си.
Не бихте могли да рекламирате ефективно, ако не "ударите" целевата си група. Научете коя точно е тя преди да започнете да създавате реклами. Ако компанията ви продава мотоциклети, едва ли бихте искали да рекламирате по Discovery Channel.

6. Рекламирайте в подходящи медийни канали.
От всички видове медии, които съществуват, трябва да изберете тези, които ще ви бъдат от най-голяма полза. Разгледайте, помислете за таргет групата. Погледнете маркетинговата стратегия и планът за действие и вземете решение кои платформи ще са най-подходящи за вашата кампания - радиото, телевизията, печатът, външната реклама, амбиент рекламата или в света на дигиталното.

7. Не се страхувайте да наемате специалисти на свободна практика.
Ако не можете да се обърнете към агенция, която да изготви рекламната ви кампания, обмислете варианта да наемете частен копирайтър или графичен дизайнер. Тези професионалисти знаят как да създадат добра реклама. Много от тях са работили в такива фирми, така че ще можете да извлечете максимума от техният опит. Освен това те ще ви предложат качествени текстове и материали на разумни цени.

8. Ключът се крие в постоянството.
Ако използвате телевизионни и радио реклами, отпечатвате листовки или провеждате имейл кореспонденция, то се старайте да бъдете постоянни в тези си дейности. Използвайте един и същи глас и музика в клиповете си. Цветовата гама и шрифта на печатните ви материали не бива да бъдат променяни често. Изберете си едно мото и се придържайте към него. Ако се придържате към тези аспекти, те ще доведат хората до вас, разпознавайки кампанията ви много по-лесно.

9. Разумно постоянство.
Ако заплатите време за една радио реклама, която се излъчва в 4:30 сутринта, шансът да получите отзвук е доста малък. Трябва ви голяма честота на излъчванията, за да имате по-голям шанс да "ударите" целевата си аудитория. Ако използвате директна имейл кампания, първо определете колко често ще изпращате материали на клиентите. Важно е да не се превръщате в интернет досадници. Открийте отговорите на всички въпроси преди да сте започнали да работите максимално за успеха на кампанията.

10. Книгите.
Ако всичко се провали, не се отчайвайте. На пазара има хиляди тонове литература, които могат да ви дадат насока. Бъдете нащрек за заглавията, които току-що са били издадени. Те могат да ви поддържат на върха на актуалните тенденции в рекламата. За най-новото от маркетинга може да четете и онлайн. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ