Три необикновени рекламни технологии

Светът на рекламата е пълен с изненади. И ето една от тях: най-страхотните рекламни технологии се оказват не тези, които струват много, а тези, чиято идея обвързва. Всеки ден възникват нови средства за рекламиране. Американското сп. Entrepreneuer разказва за 3 от тях, които предшестват социалните мрежи.

     1. Баркодове с допълнителна информация. Мнозина асоциират квадратите с черно бели шарки със самолетните билети и онлайн билетите за железопътния транспорт в Европа. QR (“Quick Response”) кодовете като 2D матрица обаче постепенно намират своето приложно поле и в света на рекламата.

Вече популярни в Япония, някои части на Европа и в Щатите, баркодоветe могат да превърнат обикновена печатна реклама на лист хартия в интерактивна, супер интересна част от кампанията. Потребителите ги сканират с камерата на мобилните си телефони и така получават достъп до допълнителен текст или информация за контакт с личност или компания. Чрез тях те са препращани към уеб-сайта на марката, който могат да разгледат от екрана на смартфона си. Или са отвеждани директно към линкове в мрежата за изтегляне на музика или картинки. Освен това кодовете дават възможност на хората да получават ваучери за пазаруване с намаления в определени магазини, които важат само в конкретния ден. Или талон, който, им дава възможност да закупят втората покупка в магазина с отстъпка до 70%.

Производството на баркодовете излиза много евтино. Единственото, по-сложно усилие за съставянето на такава кампания са отношенията с мобилния оператор.

     2. "Видео+" реклама. Онлайн видеоклипчетата са един от най-ефективните начини за утвърждаване на марката в глобален план. Освен "вирусните" клипчета има и друг начин маркетингът да се заиграе с видео съдържанието, за да се получи ефективна реклама. Това може да се случи чрез предложението за съставяне или обогатяване на клипчетата от самите потребители. Стимулирането на хората безплатно да участват в изготвянето на съдържанието на видео рекламата чрез предложения или добавяне на своя снимка, която да излезе в клипчето, е много ефективно. Така всеки от тях има възможност да създаде свой собствен линк (със своето уникално видео), който да разпрати на приятелите си. Подобен пример е интернет кампанията на BMW от Коледа миналата година. Автомобилният гигант създаде кратко, странно, но интересно видео, с което пожела на всички свои фенове Весела Коледа.

Това видео можеше да се преправи в персонализирана от всеки е-картичка чрез няколко бързи и лесни стъпки. Хората имаха възможност да добавят в клипа своя собствена снимка (или снимка на приятел), която да се появи върху един от мотористите (не задължително). Също така можеха да заменят поздравителния надпис в края на клипа с друг, по тяхно желание. Впоследствие единственото нещо, което трябваше да направят, е да посочат имейла на техен приятел, познат или роднина, до който да изпратят музикалния поздрав. Така, когато го получи и стартира, получателят можеше да се изненада, че в клипчето вижда своето лице или това на изпращача. Видеокартичката предизвика голям интерес в мрежата, генерира трафик към сайта на BMW и отново показа марката като една от тези, които разработват най-иновативните рекламни технологии. Вариант на видеопоздрава с примерно лице и пожелание можете да видите след този текст.

     3. Реклама с Bluetooth. Много беше направено за този метод за трансфер на данни от мобилен телефон на друг или от телефон на компютър. Преди повече от 3 г. той се превърна и в рекламна технология. Сега с Bluetooth потребителите могат да изтеглят ваучери и да стартират видеоклипчета и файлове в аудио формат. Те могат да прехвърлят и изпращат съдържанието на други хора чрез Bluetooth с помощта на P2P връзка. Методът е ефективен при таргетирането на потребители, които влизат в театри, разглеждат търговки изложения или гледат спортни игри.

От базираната в Джорджия, САЩ, компания „Prime Point Media” разказват, че още през 2008 г. разполагат с мрежа от повече от 700 хил. места за външна реклама с помощта на технологията Bluetooth. Те създават успешни кампании в Америка за Pepsi и американския флот. Карън Робинсън, президент на компанията, споделя че хората отговарят на изпращаните Bluetooth съобщения в зависимост от местоположението им на улицата, в зависимост от това доколко рекламата засяга интересите им и доколко призива за действие в маркетинг съобщението е  ефективен.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ